צביקה יחזקאלי היה מהעיתונאים הוותיקים ביותר של חדשות 13, שהתחיל את דרכו עוד בימיו הראשונים של ערוץ 10, עד שטלטל את עולם התקשורת לפני כחודש כשהודיע על עזיבתו לערוץ I24NEWS. במהלך הקריירה הארוכה שלו הספיק יחזקאלי להיפגש עם יאסר ערפאת, להינצל מרצח של הטרוריסט זכריא זביידי וגם לחזור בתשובה. הנה 8 דברים שכנראה לא ידעתם עליו.

[[1180968]]

1. את אשתו מיטל הוא הכיר כשהייתה בעצמה בתהליך התחזקות, והשניים חזרו בתשובה יחד. לזוג המתגורר בבת עין יש שמונה ילדים כשהסנדק של הבן הבכור היה השחקן החוזר בתשובה אורי זוהר ז"ל.

הרב אורי זוהר זצ"ל. היה הסנדק של הבן הבכור צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

2. אחרי שירות צבאי מלא ביחידת מורן יחזקאלי עבד כמאבטח שב"כ במשך שבע שנים ובמסגרת תפקידו אבטח גם את שמעון פרס אחרי רצח רבין. באיסלאם הוא התעניין לראשונה אחרי שצפה ברבין לוחץ את ידו של יאסר ערפאת בהסכמי אוסלו.

3. יחזקאלי החל את דרכו העיתונאית בתור כתב לענייני שטחים בגלי צה"ל, שם עבד כאזרח. אחרי שלמד תואר ראשון לתקשורת ולימודי המזרח התיכון הוא עבר לגור במשך חצי שנה בחברון ואז בג'נין - כדי ללמוד את השפה והתרבות הערבית.

4. כבר בהקמתו של ערוץ 10, בשנת 2002, מונה יחזקאלי לראש הדסק לענייני ערבים. משם התגלגל לערוץ 13, שהתמזג עם הערוץ שנסגר, ועבד שם עד לפני כחודש. ההפסקה היחידה של יחזקאלי מהערוץ הייתה בשנת 2007 כשהציע את מועמדתו להחליף את גדי סוקניק בחדשות ערוץ 2 לצידה של יונית לוי, אז הושעה מהערוץ למספר חודשים. בסופו של דבר, למרות התלהבותה של לוי מהפיילוט, החליט יחזקאלי להישאר בערוץ 10. באותה תקופה קיבל גם הצעה מערוץ 1, אך סירב.

יונית לוי, 2007. התלהבה מהפיילוט צילום: Michal Fattal,FLASH90

5. החזרה בתשובה של יחזקאלי החלה אחרי שכמעט נרצח על ידי המחבל זכריא זביידי. אחד מביקוריו בג'נין התרחש אחרי חיסול סגנו של זביידי והמחבלים החליטו שהם יהרגו את העיתונאי הראשון שיפגשו. כשיחזקאלי נכנס הוא הופתע לראות את זביידי מכוון אליו את הקנה ויורה בו, והכדור עבר מעל ראשו. בפגישה מאוחרת יותר של השניים שאל יחזקאלי מדוע עשה זאת, הרי הוא עיתונאי, והמחבל השיב "אתה יהודי". שם החל החיפוש שלו.

6. בשנת 2006 נסע לראשונה לאומן, כשהיה בכלל בדרכו להודו, והתאהב. יחזקאלי נוסע לאומן לקברו של רבי נחמן מברסלב מדי שנה, כשהפעם האחרונה הייתה ביום השואה האחרון.

7. בשנת 2014 החל להגיש את תכנית "נקודה טובה" בערוץ 20, הגלגול הקודם של ערוץ 14, במקביל לעבודתו בערוץ 10. כשנשאל בראיון ל"מקור ראשון" האם הוא מאמין בערוץ, השיב: "ברור, אחרת לא הייתי שם. אני רואה את התגובות של האנשים. אז נכון שייקח לערוץ קצת זמן, זו אבולוציה טלוויזיונית, אבל זה ההבדל שבין קשב לצפייה".

8. במהלך צילומים לסדרה "בזהות בדויה" בשנת 2018, יחזקאלי נעצר בטורקיה לאחר שאזרחים ראו אותו מחליף בגדים במכונית וחשדו בכוונותיו. אחרי שבוע של מעקב משטרתי יחזקאלי והצוות נלקחו לחקירה ובסופו של דבר שוחררו עם אזהרה.