מותו של ראיסי: אחרי שבמשך שעות לא התקבל אות חיים ממסוקו של נשיא איראן ראיסי, במהלך הלילה הצליחו כוחות החילוץ במדינה להגיע אל שברי המסוק. הבוקר (ב') עדכן גורם רשמי כי הנשיא ראיסי ושר החוץ חוסיין אמיר עבדאללהיאן לא שרדו את ההתרסקות.

אבראהים ראיסי, נשיא אירן, צילום: lev radin / Shutterstock.com

באירופה היו שבחרו לנחם את הנשיא שכונה ה"קצב מטהראן" שאחראי על הוצאתם להורג של מאות אזרחים איראנים, היה עתיד להחליף את האייתוללה חמינאי ולהמשיך בשלטון הדיכוי של האזרחים האיראנים.

חירט וילדרס, צילום: shutterstock

שארל מישל: "האיחוד האירופי מביע את תנחומיו הכנים"

נשיא המועצה האירופית, שארל מישל שלח הודעות תנחומים לאיראן, בשם האיחוד האירופי בה כתב כי "מחשבותינו מגיעות למשפחות" "האיחוד האירופי מביע את תנחומיו הכנים על מותם של הנשיא ראיסי ושר החוץ עבדולהיאן, כמו גם חברי המשלחת והצוות האחרים שלהם בתאונת מסוק. מחשבותינו מגיעות למשפחות."

חירט וילדרס: "לא בשמי!"

המנהיג ההולנדי חירט וילדרס שניצח את הבחירות בהולנד בנובמבר האחרון ואף הודיע בשבוע שעבר כי עלה בידו להקים ממשלה, שיתף את דבריו של מישל, והוסיף "לא בשמי!". וילדרס, ידוע כתומך ישראל נלהב, שאף התנדב במושב תומר בבקעת הירדן.

וילדרס, לא חסך ביקורת מהאיחוד האירופי גם במהלך החיפושים אחר ראיסי, כאשר נציב אירופה לניהול משברים, והאחראי על ההגנה האזרחית האירופית ג'אנז לנרצ'יץ', פרסם בחשבון ה X שלו כי, על פי בקשתה של איראן לסיוע, האיחוד האירופי הפעיל את שירות מיפוי התגובה המהירה שלה. וילדרס הגיב בסלידה למחווה האירופית וכתב "סולידריות של האיחוד האירופי עם הרוע".