רבים מאתנו משלמים משכנתא לאורך שנים כדי לממן את אותו נכס שקנינו, ולכן ברור מדוע נרצה לעשות הכול כדי להגן על המבנה הזה ונרכוש ביטוח מבנה למשכנתא. יחד עם זאת, לא הכול תלוי בנו ולא תמיד אפשר לדעת מה צפוי לקרות.

אין לנו שום דרך לדעת האם חורף הקרוב לא יהיה נוראי וקשה במיוחד והאם לא יפגע במבנה שלנו ברק ויהרוס אותו. עוד פחות אפשר לצפות נפילה של כלי טייס על הבניין המשותף שבו אנחנו חיים ולכן ברור מדוע ביטוח בניין הינו בעל חשיבות גבוהה כל כך.

רק בעזרת ביטוח בניין תוכלו להיות בטוחים שאפילו אם קרה הנורא מכל, לא באמת תישארו בלי שום דבר ביד. לכן ברור מדוע חשוב לעשות ביטוח בניין, והאמת היא, שגם כדאי לטפל בעניין הזה כמה שיותר מהר.

האם אפשר לעשות הרחבות בפוליסה הבסיסית של ביטוח בניין?

התשובה היא בפירוש כן, ולא רק שאפשר, אלא זה גם כדאי. ראשית, הרבה פעמים תוספת התשלום שתכלול את כל ההרחבות הרצויות לא תהיה יקרה.

שנית, אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצב שבו אומנם יש לכם ביטוח לבניין, אך את המקרה הספציפי שאתם סובלים ממנו הביטוח לא מכסה.

לכן צריך תחילה לבדוק מה כוללת הפוליסה הבסיסית שאתם עומדים לחתום עליה. שנית, רצוי מאוד לברר איזה תוספות ניתן להוסיף לביטוח וכיצד ניתן להרחיב אותו. למשל, האם ידעתם כי פוליסת ביטוח בניין משותף בסיסית לא תמיד כוללת גם נזקים של רעידת אדמה?

אסור לשכוח שההסתברות לכך לא כל כך מופרכת, שכן ישראל נמצאת במיקום גיאוגרפי בעייתי מהבחינה הזאת. לכן, אם אתם כבר עושים ביטוח לבניין המשותף ואם תוכלו להוסיף לו גם סעיף של רעידת אדמה, מובן שכדאי לעשות זאת.

בחרו היטב את חברת הביטוח שלכם

בין אם אתם יודעים לומר בוודאות איזה ביטוח למבנה יתאים לכם ובין אם אתם רוצים לראות אפשרויות שונות, חשוב לבדוק גם איפה אתם רוצים להיות מבוטחים. למרות שקיימות חברות ביטוח שונות ומגוונות, לא כל חברה תתאים לכם.

לצערנו הרב, לא כל חברות הביטוח נותנות מענה ברגע האמת ויש לא מעט חברות שבסופו של דבר מעבירות את האחריות לידי הלקוח. זה אומר שהן מתנערות, לא נותנות את הכיסוי שהובטח מראש ובסופו של דבר הלקוח מוצא את עצמו בבעיה. לכן, בין אם אתם רוצים לעשות היום ביטוח ועד בית, ביטוח בניין משותף או כל ביטוח אחר הקשור לנכס שלכם, רצוי לבדוק היטב לאן אתם פונים.


בשיתוף committee-insurance