ברקע התקרית הקשה שאירעה הלילה בסמוך לכוכב השחר שבה הותקפו נהג משאית ושלושה לוחמים, הרב אוהד קרקובר, רב היישוב, פנה במכתב פתוח לתושבים ומחה על הפעילות האלימה. במכתבו הרב קרא לשקול מחדש את אופן המחאה נגד העברת הסיוע ההומניטרי לעזה והוקיע כל פעילות אלימה נגד חיילי צה"ל.

"הכאת חיילים היא דבר חמור שאסור בשום אופן להשלים איתו"

"אתמול בלילה נעשה דבר חמור בצומת הסמוכה ליישוב" כתב הרב קרקובר בפתח המכתב. "מפגינים שניסו להכות נהג ערבי, הכו גם את חיילי המילואים שניסו להגן עליו מפני פגיעה. כל אלימות היא פסולה ומסוכנת, אבל הכאת חיילים היא דבר חמור שאסור בשום אופן להשלים איתו ולעבור עליו לסדר היום".

"מי שמרביץ לחיילי צה"ל מרביץ לכולנו"

עוד כתב הרב: "מי שמרביץ לחיילי צה"ל מרביץ לכולנו, שהרי צה"ל הוא צבא העם. יצאתי אתמול לצומת ודברתי עם החיילים, שמעתי את הכאב והעלבון שלהם והתביישתי. חיילי מילואים שעזבו את הבית, חלקם שכנינו מההתיישבות בשביל להגן עלינו מוכים בידי מתיישבים - זהו דבר בלתי נסבל".

"לשקול מחדש את אופי המחאה כנגד הכנסת הסיוע"

הרב המשיך: "אני לא מאמין שלמעשה הזה היו שותפים תושבי הישוב, כיוון שזו אינה דרכנו. אבל כיוון שזה נעשה בסמיכות ליישוב, אנחנו מחוייבים למחות ולומר בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים: אנשים שמוכנים להרביץ לחיילים מכל סיבה שהיא אין מקומם איתנו. בנוסף, אני חושב שצריך לשקול מחדש את אופי המחאה כנגד הכנסת הסיוע".

"הארוע כמעט הסתיים באסון"

לסיום חתם הרב קרקובר: "הכנסת הסיוע לחמאס מרתיחה את הדם, אבל אתמול הארוע כמעט הסתיים באסון. גם במחאה צודקת מאין כמוה חייבים לפעול מתוך שיקול הדעת. בתפילה שדברים היוצאים מהלב יכנסו על הלב".