14:02 | לאחר שלוש שעות מצוד: נתפס המחבל מהפיגוע ביצהר

בתום מצוד שניהלו כוחות צה"ל ושב"כ במרחב חטיבת שומרון, לוחמי חטיבת שומרון עצרו לפני זמן בעוורתא את החשוד בביצוע פיגוע הדקירה בצומת יצהר הבוקר.

המצוד אחרי המחבל צילום: דובר צה"ל

12:20 | קנה מרגמה התפוצץ בעוטף

אירוע חריג בעוטף: קנה מרגמה של צה"ל התפוצץ באנדרטת חץ שחור שסמוכה לקיבוץ מפלסים. בצה"ל מתחקרים את האירוע, אך ככל הנראה הפיצוץ התרחש בעת הירי לעבר ג'באליה שמעבר לגבול. מצה"ל נמסר כי מדובר ב"תאונה מבצעית כתוצאה מפיצוץ לחימה בשטח צבאי". האירוע התרחש בסמוך לכוחות צה"ל, ומתוחקר.

11:55 | דובר צה"ל: השמדנו את מקורות הירי לצפון

בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ מוקדם יותר היום זוהו כ-40 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב רמת הגולן. מתוכם מספר שיגורים ייורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. אין נפגעים, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

זמן קצר לאחר מכן ובתום זיהוי מקור השיגור, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו את אחת העמדות הצבאיות ממנה בוצעו השיגורים. כמו כן, במהלך היום הותקף מבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב, בו שהו מחבלים ומבנה צבאי נוסף במרחב חלתא.

11:30 | צבע אדום בעוטף עזה

11:00 - אזעקות בלתי פוסקות ביישובי הגליל והגולן

אותרו נפילות בשטחים פתוחים בגליל ובגולן לאחר מטח מלבנון. בארגון הטרור חיזבאללה טענו: שיגרנו יותר מ-60 קטיושות לעבר הבסיסים נפח, קלע ויואב שברמת הגולן - בתגובה לתקיפות הישראליות בבקעת לבנון.

אזעקות בצפון הארץ, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

10:00 | פיגוע דקירה בשומרון

פיגוע דקירה הבוקר (ה') בצומת יצהר הגדולה, דרומית לשכם. מחבל הגיע לצומת יצהר שבחטיבת שומרון ודקר איש קבע בצה"ל שהיה ברכבו, המחבל נמלט. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבל וחוסמים צירים במרחב. איש הקבע פונה באורח בינוני לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שוחח עם מפקד חטיבת שומרון אל"מ שמעון סיסו על נסיבות הפיגוע ומצב הפצוע. ואמר: "אני קורא לממשלת ישראל להורות על תגובה נחושה, הפיגוע הזה נגמר בנס, אבל אסור לסמוך על הנס. האירוע הזה היה יכול להיגמר בתוצאה אחרת לגמרי והציפייה מהממשלה ומהפיקוד הצבאי הבכיר להתייחס לאירוע כאילו הוא נגמר בצורה אחרת. חייבים לסגור את המחסומים הביטחוניים חזרה, הם נפתחו בגלל לחצים פוליטיים מעבר לים. יש לאסוף את הנשקים הבלתי חוקיים ולצאת במבצעים התקפיים מול הרשות הפלסטינית הטרוריסטית העומדת מאחורי גלי הטרור בשנים האחרונות ומממנת את הטרוריסטים שלה וגם את המחבלים הנאצים של החמאס - כולל המחבלים שבעזה".