שר הביטחון יואב גלנט כינס היום (ד') מסיבת עיתונאים ואתגר את ראש הממשלה נתניהו בשורת הצהרות. גלנט התייחס לסוגיית היום שאחרי ברצועת עזה ודרש מנתניהו לקבל החלטה. "יש מדיניות שמקדמת ממשל צבאי של ישראל" רמז גלנט, "זו חלופה רעה ומסוכנת למדינה". עוד אמר: "ממשל צבאי יהפוך להיות המאמץ הביטחוני הראשי של ישראל על חשבון זירות אחרות. הוא יעלה בדם ובמחיר כלכלי כבד ללא תכלית". בנוסף, התייחס גלנט לתרגיל של נתניהו בנוגע לחוק הגיוס ודבק בעמדתו שמערכת הביטחון תתמוך רק בחוק שיהיה מקובל על כלל מפלגות הקואליציה.

"אני קורא לנתניהו - תכריז שלא נעשה זאת"

גלנט הוסיף כי אם לא תהיה חלופה לחמאס יהיו שתי אפשרויות - חמאס או ממשל צבאי ישראלי. "שתי החלופות גרועות" אמר ושיגר איום מרומז: "לא אסכים לממשל צבאי בעזה, אני קורא לנתניהו - תכריז שלא נעשה זאת", הדגיש שר הביטחון. "מאוקטובר אני מעלה את הנושא בקבינט ללא תשובה. זו סכנה להישגים הצבאיים. סופו של המעשה הצבאי במעשה המדיני. גורמים פלסטינים בגיבוי מדינות ערב צריכות לשלוט ברצועת עזה, זה אינטרס ישראלי כדי להשיג את מטרותינו".

נתניהו וגלנט, ראש בראש. צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

"מאז אוקטובר אני שב ומעלה את הנושא המדיני בקבינט ללא תשובה"

גלנט המשיך ואמר: "מאז אוקטובר אני שב ומעלה את הנושא המדיני בקבינט ללא תשובה. סופה של המערכה רק במעשה מדיני, סופו של חמאס בהרמת גורמים מדיניים שיהוו לו תחליף. התוכנית לא הובאה לדיון, וגם לא תכנית אחרת. אי החלטה פירושה החלטה. יש שרוצים שלטון צבאי ישראלי בעזה - החלטה חסרת אחריות".

"ראש הממשלה" קרא גלנט לנתניהו, "אני קורא לך להכריז שישראל לא תשלוט בעזה, ושתקום אלטרנטיבה שלטונית לחמאס ברצועת עזה. עלינו לקבל החלטות קשות תוך העדפת השיקול הלאומי על פני כל שיקול אחר, זהו רגע מבחן, עם ישראל נושא אלינו עיניים" אמר גלנט.

נתניהו, מגיב מיידית לגלנט צילום: צילום מסך

נתניהו מגיב לגלנט ועוקץ: "בלי תירוצים"

נתניהו הגיב מיידית לדבריו של גלנט והוציא סרטון בו אמר: "לא נחליף את חמאסטן בפתחסטן". עוד הוסיף ואמר כי כל עוד החמאס בעזה לא יושמד, שום גורם אחר לא ייכנס לשלוט ברצועה. נתניהו הוסיף עקיצה לגלנט ואמר: "צריך לחסל את החמאס, בלי תירוצים".