יום העצמאות הסתיים, כולם מתפזרים, וזה הזמן לגלות שממש כמו בשנה שעברה - הפרזתם בכמויות. לצעיר שחוזר לצבא דוחפים פרגיות להביא לחבר'ה, את הנקניקיות שומרים לילדים למחר בצהריים ואת הצ'יפס מנשנשים בדרך הביתה. מה ששוכחים בדרך כלל הן הפיתות שקניתם בכמויות כדי למלא בבשר, וכעת ימלאו בעיקר את המקפיא שלכם. כדי שלא יחכו שם עד הפסח הבא, הנה שלושה מתכונים שתוכלו להכין עם הפיתות שנשארו.

פיתות זעתר

כשנכנסים למאפייה הפיתות האלה הן הדבר הראשון שמושך את העין. שמנוניות, בצקיות ומלאות בזעתר, והכי קל להכין אותם בבית. אפשר להחליף גם בבצל או שום.

איך מכינים: מערבבים בקערה שמן זית עם זעתר. מורחים על כל פיתה בנדיבות ומפזרים מעט מלח גס. מכניסים לתנור ל-5 דקות על 200 מעלות ויש לכם ארוחת ערב נפלאה.

לפיתה בצל: קוצצים, מטגנים עם שמן, פפריקה ומלח, מורחים על פיתה ולתנור.

לפיתה שום: כותשים, מערבבים עם שמן זית, פטרוזיליה קצוצה, שמיר ומלח, מורחים על פיתה ולתנור.

בצד: לאבנה, גבינת שמנת, זיתים.

פיתות זעתר צילום: Ahmad Ali Hamadi,Shutterstock

פיצה פיתה

פיצה פיתה לא מוערכת מספיק, על אף שהיא ארוחת ערב קלילה ומושלמת לילדים. היא כיפית יותר מזו שמזמינים במשלוח, מכינים אותה ביחד בקלי קלות וכל אחד מקבל עיגול שלם שהוא רק שלו בלי לריב על משולשים.

איך מכינים: מערבבים בקערה רסק עגבניות עם כף מים וחצי כפית שמן זית. מוסיפים מלח, פלפל, אורגנו, ואפשר גם מעט שום. מורחים על כל פיתה מהרוטב, מפזרים גבינה צהובה או מוצרלה מגורדת ואופים במשך 3 דקות על 220 מעלות.

בצד: זיתים, פטריות, תירס וכל התוספות שאוהבים.

פיצה פיתה צילום: Erhan Inga,Shutterstock

חצ'פורי

גם אם מעולם לא הייתם בגאורגיה, אין מצב שאתם לא מאוהבים במאפה המדהים עם הגבינה והביצה הרכה. להכין אותו מאפס יהיה קצת מסובך ובעיקר מתיש, אבל חצ'פורי פיתה יכול להוות תחליף מדהים.

איך מכינים: פותחים את הפיתה (כמו שפותחים כדי למלא בפלאפל) ומכניסים גבינה צהובה. בשלב הזה אתם יכולים לדחוף פנימה איזה גבינות שתרצו, ורצוי כמה שיותר. תפנקו. סוגרים את הפיתה ומניחים על תבנית עם נייר אפייה. לוקחים סכין וחורצים עיגול באמצע הפיתה. שולפים את החלק שחתכתם ושוברים לתוכו ביצה. מכניסים לתנור מחומם על 200 מעלות ל-4 דקות.

בצד: פסטו.

חצ'פורי פיתה צילום: Ryzhkov Photography,Shutterstock