הדיון שמטריד את הצמרת המדינית: בית הדין בהאג הודיע היום (ג') כי בימים חמישי ושישי, בעוד יומיים, ידון בבקשתה של דרום אפריקה להוציא צווי חירום נגד הפעולות הצבאיות בעזה. אל בקשתה של דרום אפריקה הצטרפו הפעם גם טורקיה ומצרים ובישראל מוטרדים מאפשרות של צו חריף אשר יורה על הפסקת המלחמה. היועצת המשפטית לממשלה וראש הממשלה יצטרכו טרם החליטו האם ישראל השתתף בדיון או להחרים אותו, והם יידרשו להכריע בסוגיה תוך יומיים.

מצרים הצטרפה לתביעה נגד ישראל

כזכור, בצל הפעולה ברפיח, משרד החוץ המצרי הודיע בתחילת השבוע כי יתמוך בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בהאג. "לנוכח ההחמרה בהיקף התקיפות נגד אזרחים פלסטינים ברצועת עזה, מה שהוביל למשבר הומניטרי חסר תקדים".

חשש בישראל: צווי מעצר נגד בכירים ישראלים

כבר מאז חודש אפריל, הצמרת המדינית והביטחונית ניצבת בפני חשש ממשי מפני צווי מעצר בינלאומיים שיטיל בית הדין בהאג נגד ראש הממשלה ובכירי ביטחון. בתגובה, ראש הממשלה נתניהו יצא תקף את בית הדין בהאג. נתניהו הזהיר כי "האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר על פשעי מלחמה נגד מפקדי צה"ל ומנהיגי המדינה, האפשרות הזו היא שערורייה בקנה מידה היסטורי".

" type="video/youtube" />

נתניהו: "זה יהיה כתם בל ימחה על האנושות כולה"

נתניהו הוסיף והזהיר מפני הוצאת הצווים ואמר: "זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי. אם הדבר הזה אכן יתרחש, זה יהיה כתם בל ימחה על האנושות כולה. זה יהיה פשע שנאה אנטישמי חסר תקדים, פשע שישפוך שמן על התבערה האנטישמית שכבר משתוללת בעולם".

הדיון האחרון על המלחמה בבית הדין הבינלאומי בהאג