מלבד התחקירים הרשמיים שנעשו וייעשו על אירועי ה-7 באוקטובר, מסתובבות להן גם קונספירציות רבות בנוגע למה שהתרחש באותו בוקר שחור. הזמר מתי כספי העלה אתמול פוסט בעמוד הפייסבוק שלו והדהד את אחת הקונספירציות תוך שהוא מאשים את השב"כ והמוסד.

"לעובדות האלה אני מאמין"

"דברים שמעיקים לי על הלב" כותב כספי, "בכל פעם שמחסלים בכיר בחמאס, התקשורת מציינת שהחיסול נעשה בהכוונת השב"כ והמוסד, שידעו לעקוב אחרי הבכיר ולתת מידע מדויק על הבניין אליו הוא נכנס, לאיזו קומה עלה ולאיזה חלון לשגר את הטיל. לעובדות האלה אני מאמין" הוא פותח.

מתי כספי, עוד קונספירציה צילום: CC BY-SA 3.0, Own work, wikipedia

"כל מי שלא מחובר יודע שזאת בגידה"

בהמשך הוא כותב לעוקביו כי הוא לא מאמין שהשב"כ והמוסד לא ידעו לעקוב אחרי "טרקטור שופלדוזר ענק שנסע לאט, במהירות של אולי 10 קמ"ש, בליווי מאות מחבלים ואזרחים, כדי לפרוץ את הגדר הכי משוכללת בעולם ולאנוס, לערוף ראשים ולערוך טבח ב 1,500 אזרחים במשך שעות ארוכות, ללא התערבות צה"ל על כל חילותיו".

כספי מסיים וטוען מפורשות לבגידה של גורם במערכת: "אחר כך מפמפמים למחוברים באדיקות לטלוויזיה את המשפט "כשל או מחדל בטחוני. כל מי שלא מחובר יודע שזאת בגידה". לפני כשנתיים עלה שמו של כספי לכותרות, זאת לאחר שהצהיר כי הוא עוזב את הארץ בשל מדיניות הקורונה והחיסוני שהייתה בישראל, לאחר שנתיים ועם תום ההגבלות, שב לארץ.