בכירים בממשל האמריקאי אומרים הלילה (ג') ל-CNN כי בממשל ביידן סבורים שישראל קיבצה מספיק כוחות סמוך לרפיח שמוכנים להיכנס לעיר עם הינתן הפקודה. על פי אותם בכירים, הצבת הכוחות בסמוך לרפיח מצביעה על כך שישראל ערוכה ומוכנה להרחבת הפעילות אך אותו גורם מסייג ואומר כי בממשל לא התקבלה אינדיקציה כי החלטה סופית להיכנס לרפיח אכן התקבלה בישראל.

הביקורת בממשל על ישראל

אותו גורם מתח ביקורת על ישראל ואמר כי לא נעשו כלל ההכנות לכניסה לרפיח בהקשר ההומניטארי וכי ישראל לא בנתה תשתית של הספקת מזון ומקומות בטוחים לתושבים העזתים שייאלצו לנוס מרפיח. נזכיר כי בסביבת רפיח שוהים כמיליון עזתים ועל פי דיווחים ישראל החלה בפינוי התחלתי של האוכלוסייה.

פעילות הכוחות ברפיח, צילום: דובר צה"ל

הכוחות פועלים ברפיח

צה"ל כזכור החל כבר לפני מספר ימים את הפעילות בקצה הצד המזרחי של העיר וגם היום (ד') מוסיפים הכוחות בפעילות בעיר. כוחות אוגדה 162 ובהם צוותי הקרב החטיבתיים גבעתי ו-401, הנלחמים במזרח רפיח ובצידו העזתי של מעבר רפיח, המשיכו לפעול במהלך הלילה (ב') לעבר יעדי טרור נוספים. צוות הקרב של חטיבת גבעתי יצא להתקפה חטיבתית ממוקדת על על יעדי חמאס במרחב מזרח רפיח. במהלך ההתקפה הכוחות חיסלו מספר מחבלים בהיתקלויות פנים מול פנים, איתרו אמצעי לחימה ומשגרי רקטות, אמצעי הלחימה הוחרמו והמשגרים הושמדו.