שיפודי ירקות הם נפלאים ואין ספק שכל הסועדים - כולל אוכלי הבשר - נהנים מהם, אבל הגיע הזמן להודות באמת: הם לא באמת ארוחה. אם יש לכם חבר או בן משפחה טבעוני שהולכים לחגוג אתכם את יום העצמאות, תדאגו להם הפעם כמו שצריך עם מתכונים צמחוניים או טבעוניים שיכבדו את החג. בסוף, תופתעו לגלות, כולם ירצו לטעום גם מהם.

המבורגר צמחוני משעועית אדומה ופטריות

המבורגר צמחוני דורש מעט השקעה, לכן תכינו אותו לחבר שאתם אוהבים במיוחד. לחמניות וצ'יפס כבר יש, רק נותר לפנק את המשתתף הטבעוני בהמבורגר עסיסי שיהפוך את הארוחה לסופר משביעה. לא צריך יותר מזה.

המבורגר צמחוני משעועית אדומה ופטריות צילום: אפיק גבאי

שיפודי טופו

שיפודי טופו הם האופציה הקלילה והמהירה, עם מנגל שגם ככה דולק במשך שעות. כאן תוכלו לשלב את הירקות הקבועים - חצילים, פטריות, עגבניות וקישוא - הכל הולך. אפשר לאכול בפיתה או סתם לנשנש בעמידה, העיקר שמרגישים חלק מהאווירה.

שיפודי טופו צילום: יחצ

שווארמה טבעונית

השווארמה הטבעונית תהפוך לכוכבת של האירוע. עם תיבול נכון ומידת עשייה מדויקת, כולם ירצו לדחוס את מה שהיה פעם טופו לתוך פיתה או לאפה עם מלא מלא טחינה.

שווארמה טבעונית צילום: הדס פרץ

סטייק כרובית

סטייק זו אולי מילה קצת גדולה לכרובית, אבל ברצינות - מי לא אוהב את הירק המופלא הזה? לשאר הסועדים זו תהיה תוספת מעולה ליד הבשר ולטבעונים או הצמחונים זו תהיה מנה עיקרית נפלאה וקריספית.

סטייק כרובית צילום: שירן כהן

סטייק טופו

אם אתם ממש קצרים בזמן אבל עדיין לא רוצים להזניח את החבר הטבעוני שהודיע בדקה התשעים שהוא כן מגיע, אתם תמיד יכולים להכין סטייק טופו. קל, מהיר ולא יאכזב אף אחד שאכפת לו מחלבון.

סטייק טופו צילום: טקה סטודיו

קציצות עדשים וירק צמחוניות

כמו ההמבורגר, גם הקציצות ידרשו זמן קצוב כדי להכין אותן, אבל הן יהיו שוות את ההשקעה. אלו שיישארו יוכלו לשמש כארוחת צהריים לילדים, ממש כמו לביבות. ביום העצמאות הן יהיו תחליף מעולה לקבבים, ואם יש סלט בצד כולם מסודרים.

לביבות עדשים וירק צמחוניות צילום: מאסטר שף

קרפצ'יו חציל

קרפצ'יו חציל לא באמת מיועד לטבעונים, כי מי לא ירצה לטעום? תכפילו כמויות, או תשלשו, ותוכלו להרשים את כל האורחים שלכם עם סלט מדהים ופיתרון צמחוני אידיאלי.

קרפצ'יו חציל צילום: יחצ ביגה