למעלה מ-4,000 חרדים השתתפו הערב (א') בטקס יום הזיכרון המרכזי לציבור החרדי שנערך בבנייני האומה בירושלים לזכרם של חללי מערכות ישראל ונרצחי פעולות האיבה. אביו של סמ"ר בנימין לב שנפל בשבעה באוקטובר: "למרות חילוקי הדעות, ברגע של אמת כולנו מאוחדים".

בטקס המרגש השתתפו אלפי חרדים, בהם חיילים ובוגרים מהפלוגות החרדיות, רבנים ראשיים, שרים, חברי כנסת, קצינים ובכירים בצה"ל, בני המשפחות השכולות, ואישי ציבור נוספים.

?si=qYll9dqsw8LKOTZ9

לראשונה: שרים חרדים השתתפו בטקס

כמו כן, בטקס השתתפו הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הרב שלמה עמאר, הרב הראשי של ירושלים, הרב דוד יוסף, שר הפנים משה ארבל, שר הרווחה יעקב מרגי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, שר המורשת עמיחי אליהו, עובדי ורבני עמותת נצח יהודה ועוד.

בשנים האחרונות השתתפו בטקס הזיכרון החרדי כאלף משתתפים. השנה, לראשונה, הטקס התקיים בבנייני האומה בעקבות הביקוש הגבוה של חרדים להשתתף בטקס זיכרון באווירה חרדית. כבר בשעות אחר הצהריים, מאות חיילים שהגיעו לטקס ישבו ללמוד משניות לעילוי נשמת הנופלים במסגרת יום תורה וזיכרון שנערך על ידי עמותת "נצח יהודה".

טקס יום הזיכרון החרדי צילום: חיים טויטו / הפקה: צבעים הפקות

הטקס הוקדש לזכרם של חללי צה"ל, נופלי הגדודים החרדים וקורבנות הטרור שנרצחו על ידי מחבלים

הרב נתנאל לב שאיבד את בנו, סמ"ר בנימין לב, לוחם חרדי תושב צרפת, שירת בפלגת 'חץ' גדוד 202 שבחטיבת הצנחנים, ונפל בקרבות ביום השבת בשבעה באוקטובר בכפר עזה, ריגש את הקהל כשאמר "כשהיינו במטוס בדרך ללוויה בישראל, נזכרתי במה שדיברנו כמה פעמים, שיהודי לא מוגבל, שיש לקדושה כח אין סופי, וחשבתי מה אני יכול לעשות בשבילך, אז קמתי והצעתי לכולם להניח תפילין, ואלה שסירבו הראתי להם תמונה שלך, ואמרתי להם שאני נוסע ללוויה שלך, ושאתה כבר לא תוכל להניח תפילין, ופרצתי בבכי, אני אומר לך, שלא הייתה עין שנשארה יבישה, כולם כולם הניחו. באותו הרגע הבנתי את הכוח של עם ישראל, למרות כל חילוקי הדעות, ברגע של אמת, כולם מאוחדים".

הרב דוד לאו: "אנו מקירים מעריכים ומכבדים. נתתם את הדבר היוקר בעבורכם עבור עם ישראל בארצו. ראינו תמונות, שמענו שמות, גילאים שונים, המכנה המשותף של כולם למען עם ישראל בארץ. עם שיודע שאנחנו עם של נצח לכן נצח יהודה ממשיך בעוז. מתפללים שהקבה בעל הנחמות ישלח רפואה שלימה לפצועים ואת הסיוע לחיילי צהל ויתן להם הצלחה …