ערב יום הזיכרון 2024, מפרסם היום (א') ראש הממשלה נתניהו תמונה נדירה בה הוא עוטה תפילין בחרדת קודש, ראש הממשלה סיפר כי את התפילין קיבל מאמו של חייל צה"ל שנפל בצוק איתן מושיקו דוינו הי"ד, כאשר את התפילין קיבל מאמו של החייל.

ראש הממשלה סיפר כי התפילין היו הפריט היחיד ששרד את התופת שבה נפל מושיקו, ואמר כי ריח אבק השריפה עוד נותר על כיסוי התפילין.

ראש הממשלה מניח את התפילין של חלל צה"ל מושיקו דוינו צילום: דוברות ראש הממשלה

בחשבון הX שלו כתב נתניהו "וְרָאוּ כָּל־עַמֵּי הָאָרֶץ כִּי שֵׁם השם נִקְרָא עָלֶיךָ וְיָרְאוּ מִמֶּךָּ". רוחמה, אמא של מושיקו דוינו השם יקום דמו, שנפל במבצע "צוק איתן", הביאה לי את התפילין שלו. התפילין שהיו איתו כל הזמן בתוך הקרבות הם הפריט היחיד ששרד את התופת שבה נפל מושיקו. ריח אבק השריפה עדיין נותר על כיסוי התפילין. הבטחתי לרוחמה שאניח את התפילין לעילוי נשמתו של מושיקו ולעילוי נשמת כל נופלינו. כך אני עושה היום בחרדת קודש. יהי זכר חללינו ברוך ונצור בליבנו לעד."

מדובר בתמונה נדירה

נזכיר, לראש הממשלה כמעט ואין תיעוד כשהוא מניח תפילין, לפני כשנתיים ינון מגל הידוע בקרבתו לראש הממשלה, שאל את ראש הממשלה לשעבר (דאז) האם ירצה להניח תפילין "החב"דניקים משגעים אותי, ביקשו ממני לבקש ממך להניח תפילין", נתניהו מייד ענה "בשמחה, אבל לא בחול המועד".