במסגרת פעילות משותפת של לוחמי מג"ב עוטף ירושלים הלילה (א') יחד עם לוחמי המעברים של צה"ל הבחינו הכוחות בעת פעילות במעבר 'עופר' על ציר 443 באמבולנס פרטי שמקורו בצפון המגיע לשטח המעבר במטרה להיכנס לשטחי המדינה, כאשר נהג האמבולנס ועוזרו לבושים כאנשי רפואה.

האמבולנס עורר את חשדם של השוטרים במחסום

צוות הלוחמים שפעל אותה העת במעבר, חשד כי גרסתם של נהג האמבולנס ועוזרו איננה אמת, והם אינם בדרך לאירוע מציל חיים, זאת לאחר שבדקו במערכות הבטחוניות כי לא מתרחש באותה העת אירוע מסוג זה.

הודות לנחישותם ומקצועיות של הכוחות, תפסו הלוחמים שמונה שוהים בלתי חוקיים שהוסתרו בתוך ניידת האמבולנס. נהג האמבולנס, אזרח מדינת ישראל המתגורר בירושלים ו-8 השוהים הבלתי חוקיים, תושבי שטחי השומרון, נעצרו והועברו להמשך חקירה באגף החקירות והמודיעין של מג"ב עוטף ירושלים.

" type="video/youtube" />


פעילות זאת מצטרפת לפעילות הנרחבת של לוחמי משמר הגבול בהובלתו של מפקד החיל למעצר ולמניעת חדירת שוהים בלתי חוקיים לשטחי המדינה מתוך הבנה כי הינם מהווים פוטנציאל משמעותי לפגיעה בבטחון אזרחי המדינה, מתחילת המלחמה במסגרת המבצע אותו מוביל מפקד מג"ב ניצב בריק יצחק נעצרו על ידי לוחמי מג"ב מעל ל-6,100 שוהים בלתי חוקיים - מתוכם 687 נתפסו רק בשבוע האחרון.

אמבולנס פרטי חדרה בתגובה: "לתדהמתה של חב' אמבולנס חדרה, עובד משירותיה מעל באמון החברה ופעל בניגוד להוראות ונהלים של החברה באופן שהאמבולנס אשר נמצא ברשותו לצורך הגעה למשמרת, עשה שימוש שלא כדין באמבולנס ושלא בשעות העבודה, פעל בניגוד לדין והסיע שב"חים תוך התחזות לנהג במשמרת תוך שימוש ברכב האמור לשמש להצלה ותוך שהעובד מתחזה כאילו מסיע פצוע. חב' אמבולנס חדרה גייסה את העובד לשרותייה, לאחר שקיבלה המלצות חמות מ'איחוד ההצלה' ולאחר שהעובד הצטייד כנדרש בתעודת יושר. מדובר בעובד שעבד ימים בלבד בחברה, החברה המומה ורואה את מעשי העובד בחומרה רבה ומשתפת פעולה עם גופי החקירה תוך שהעובד פוטר לאלתר ותוך שהחברה תמצה את הדין עם כל המעורבים על מנת שמקרים חמורים כאלו לא ישנו".