לאחר שנדחה הדיון, ביום חמישי הקרוב ידון בג"ץ בחוק הגיוס שהממשלה מבקשת להעביר ושום יוצגו לשופטים עיקרי החוק שבכוונת הממשלה להעביר. עוד קודם לכן, תאשר הממשלה את החוק החדש לגיוס חרדים במטרה להראות רצינות עוד קודם לדיון ובמטרה להראות כי לממשלה יש תוכנית סדורה לפתרון משבר הגיוס.

מזכיר הממשלה: הגיוס יגיע לשיאו רק בעוד עשור

בתוך כך, הבוקר (א') פורסם ב"ישראל היום" כי בשיחות שערך מזכיר הממשלה יוסי פוקס עם שרים הוא התווה את היעדים אליהם מכוונת הממשלה בגיוס החרדים. על פי דבריו של פוקס, רק בעוד עשור יגיע המתווה לשיאו ויכלול גיוס של בין 6,000-7,000 חרדים לצה"ל, אך גם מספר זה נובע מהערכות כלליות ולא מספר יעד מוגדר. עד אז ייעשה גיוס החרדים בהדרגתיות.

נתניהו ודרעי, הגיוס יגיע לשיאו בעוד עשור. צילום: Flash90

היועמ"שית התנגדה: זה עורך הדין שייצג את הממשלה בדיון

לאחר שביקשה דחייה בהחזרת התשובה לבג"צ כיוון שלא מצאה עורך דין פרטי שיייצג אותה, הממשלה מודיעה כי בחרה בעו"ד דורון טאובמן. טאובמן ייצג בעבר את הרבנות הראשית בבג"צ מתווה הכותל. מלשכתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שוגר מכתב נוקב למזכיר הממשלה יוסי פוקס, לאחר דרישת הממשלה לייצוג נפרד על ידי עורך דין פרטי בעניין חוק הגיוס. "עמדת הממשלה מבקשת 'לעקוף' את צו הביניים שהוציא בית המשפט, ולשנות את מהות הייצוג הנפרד דקות ספורות לפני ישיבת הממשלה, דרך פעולה זו יש בה משום המשך של הנסיון ל"רפורמה המשפטית".