12 שיגורים זוהו מרפיח לעבר באר שבע - רקטה פגעה בגן שעשועים

סמוך לשעה 19:15 אתמול זוהו 12 שיגורים של חמאס לעבר באר שבע, מרבית הרקטות נפלו בשטחים פתוחים אך רקטה אחת פגעה באופן ישיר בגן שעשועים בעיר. בתגובה לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 סגרו מעגל והשמידו באמצעות כלי טיס שני אתרי שיגור ברפיח, מהם בוצע הירי. בתום השמדת האתרים זוהו פיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות של אמצעי לחימה נוספים באתרים.

צה"ל הורה לשכונות נוספות בעזה להתפנות מיידית

בעקבות ניסיונות חמאס לשקם יכולות ותשתיות טרור, והימצאות פעילי טרור במרחב, קרא צה"ל הבוקר לאוכלוסייה בג'באליא והשכונות במרחב להתפנות באופן זמני אל המחסות במערב העיר עזה. המהלך בוצע כדי להרחיק את התושבים ממרחב הלחימה בהתאם לדין הבינלאומי.

בנוסף, במסגרת פעילות צה"ל במרחב מזרח רפיח ובהתאם לאישור הדרג המדיני, צה"ל קרא לאוכלוסייה מאזורים נוספים בשכונות המזרחיות של רפיח להתפנות באופן זמני אל המרחב ההומניטרי המורחב במוואסי. עד כה, כ-300 אלף עזתים נעו לעבר המרחב ההומניטרי המורחב במוואסי. פעולות הפינוי התבצעו באמצעות הטלת כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

חמאס: "המתקפה על רפיח לא תהיה פיקניק"

חמאס מסר בתגובה לפעילות צה"ל ברפיח כי "ההנהגה שלנו תקיים התייעצות עם ראשי פלגי ההתנגדות כדי לשקול מחדש את אסטרטגיית המשא ומתן שלנו. המתקפה על רפיח לא תהיה פיקניק". כלי תקשורת מזוהי חמאס פרסמו נוסח של איגרת ששלחה חמאס לפלגים הפלסטינים, עם שובה של משלחת התנועה מהמו"מ בקהיר: "המשלחת שבה מקהיר לדוחה. הלכה למעשה 'הכיבוש' דחה את ההצעה שהגישו המתווכים והתנגד לסוגיות מרכזיות בה. אנו דבקים בעמדה הלאומית שבאה לידי ביטוי בהצעה האחרונה של המתווכים".