שכונת גולדה היא שכונה חדשה במושבה גדרה, בת כשנתיים בסך הכל. ביום ראשון האחרון נחנך בית הכנסת הראשון בשכונה במבנה מפואר ורב רושם.

בית הכנסת נועד לשמש את קהילת "בית הכנסת הקהילתי" - בה התפללו עד כה חברים מגרעין אורי גדרה (מרשת שעלים) יחד עם תושבי גדרה. לדברי המייסדים עתיד המקום לשמש כמרכז רוחני - קורת גג לפעילות תורנית וקהילתית ענפה לכלל תושבי גדרה: הכנה לבר מצווה, סדנאות בת מצווה, הדרכת כלות, שיעורי תורה לילדים, נשים וגברים.

במרכז הרוחני קוראים לציבור הרחב להיות שותף בהנצחה על המבנה ובשותפות בבניית המרכז הרוחני

סיפורה המדהים של הקהילה משקף למעשה את סיפור התפתחותה של גדרה בשנים האחרונות. הרב ידידיה ויינשטיין, ראש תנועת אורי, מסביר כי "המניין החל "בקטן", בסלון של אחד החברים, כאשר מדיי שבת צריך לוודא שיהיה מניין והיום בית הכנסת מונה כ-120 מתפללים וזה רק הולך ועולה מדיי שבת. האירוע הזה הוא אירוע שיא של מאמץ גדול והתמדה של כל בני הקהילה ושל תושבי גדרה ובני משפחותיהם שהתגייסו לתרום להקמת המבנה".

הרב שמואל אליהו בטקס צילום: דוברות

המקום האחרון בו התפללה הקהילה היה מסדרון בית ספר תיכון בשכונה. משם יצאו בשירים וריקודים ברחוב העיר יחד עם ספרי התורה אל המבנה החדש והמפואר, כאשר שכנים רבים יצאו למרפסות עם ילדיהם והשתתפו בשמחה. את פרויקט הקמת המבנה הוביל איתי גרנק, איש עסקים שידיו רב לו מבחינה ציבורית גם במישור הארצי. גרנק עבר לגדרה רק לפני שנים בודדות וכבר פעל במרץ והוביל את הקמת המבנה. במהלך האירוע הודה ל-2,200 תושבי גדרה, מכריהם ומשפחותיהם שנרתמו ותרמו מכיסם להקמת המבנה. "מתחילת הדרך היו מי שהטילו ספק ביכולת להקים כאן בית כנסת מכובד וגדול שיהיה מקום של כבוד לתפילה, לתורה ולקהילת גדרה אבל בזכות כל המשוגעים לדבר שנתנו מכיסם מרצם וכוחם אנו זוכים היום לחנוך את המרכז הרוחני שיהיה מרכז קהילתי לשכונת גולדה ולגדרה כולה".

במרכז הרוחני קוראים לציבור הרחב להיות שותף בהנצחה על המבנה ובשותפות בבניית המרכז הרוחני

ראש מועצת גדרה, סהר פינטו, אשר נכנס לתפקידו רק לאחרונה, ציין שהוא "מאחל שהמבנה הזה שזכיתי לחנוך אותו בתחילת הכהונה ושאתם זוכים לחנוך אותו פה בשכונת גולדה יהווה אור והשראה ויפיץ תורה, טוב ואחדות בעם ישראל". באירוע נכח גם ראש המועצה היוצא, יואל גמליאל, שקיבל מגן הוקרה על חלקו החשוב בבניית בית הכנסת.

רב בית הכנסת, הרב ערן גלעדי, קרא מתפילת שלמה המלך בחנוכת בית המקדש שיהיה מקום שבו הקב"ה ישמע אל תפילת עם ישראל, גם בעת מצוקה ומלחמה תוך שהוא מציין שבתחילת המלחמה חצי מבני הקהילה גויסו למילואים והוסיף: "רק התחלנו לבנות את בית הכנסת. זו יריעת הפתיחה ומכאן נעלה מעלה מעלה בלהוסיף תורה ולעשות חסד".

בית הכנסת החדש, צילום: דוברות

את האירוע כיבד בנוכחותו רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב שמואל אליהו, אשר ערך מעמד קבלת עול מלכות שמים עם ילדי השכונה בתוך בית הכנסת וברך את חברי הקהילה שיהיה בית הכנסת מקום שיאיר ויפיץ תורה וחסד לכל הסביבה. כמו כן כיבדו בנוכחותם הרב מרדכי גרינברג, לשעבר ראש ישיבת כרם ביבנה, הרב רחמים נסימי, ראש מוסדות שעלי תורה וכן הרב משה בקשי דורון, בנו של הראשל"צ הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל, אשר ייצג את הנדבנים, בני משפחת פיצ'וטו שהקרן שבבעלותם תרמה נתח משמעותי מן הסך שנדרש להקמת המרכז הרוחני, אשר קיבל את השם "בית שלמה ויעקב", על שם שניים מבני המשפחה.

במרכז הרוחני קוראים לציבור הרחב להיות שותף בהנצחה על המבנה ובשותפות בבניית המרכז הרוחני


בשיתוף אורי גדרה