האם אי פעם תהיתם איזה צד עדיף לישון בו בלילה? האם זה משנה את איכות השינה שלכם? מסתבר שיש כמה דברים שכדאי לדעת על הצד שבו אתם ישנים, וכיצד הוא יכול להשפיע עלכם.

שינה על צד שמאל

הצד השמאלי של הגוף הוא הצד הדומיננטי אצל רוב האנשים. הוא קשור לצד הימני של המוח, שאחראי על דברים כמו חשיבה, זיכרון והיגיון. לכן, יש הטוענים כי שינה על הצד השמאלי עשויה לשפר את היכולות הקוגניטיביות שלכם. בנוסף, שינה על הצד השמאלי יכולה לעזור להפחית דלקת.

שינה על צד ימין

הצד הימני של הגוף הוא הצד הלא דומיננטי אצל רוב האנשים. הוא קשור לצד השמאלי של המוח, שאחראי על דברים כמו רגשות, אינטואיציה ויצירתיות. לכן, יש הטוענים כי שינה על הצד הימני עשויה לשפר את היכולות הרגשיות והיצירתיות שלכם. בנוסף, שינה על הצד הימני יכולה לעזור להפחית את הסיכון לבעיות נשימה.

[[1173940]]

שינה על הגב

שינה על הגב היא התנוחה הפופולרית ביותר לשינה. היא נחשבת לתנוחה הטובה ביותר לשינה מבחינת הבריאות, מכיוון שהיא מאפשרת לנשימה ולזרימת הדם להיות חופשיות. שינה על הגב עשויה להועיל לאנשים עם בעיות גב, צוואר או כתף. נכון להיום ההנחיות הן כי תינוקות ישנו רק על הגב מחקרים אומרים כי שינה על הגב מזרימה טוב יותר את האויר לראיות

צילום: shutterstock

שינה על הבטן

שינה על הבטן היא תנוחה פחות נוחה ופחות בריאה לשינה. היא יכולה להפעיל לחץ על הצוואר, הגב והכתפיים. שינה על הבטן עשויה להחמיר בעיות גב, צוואר או כתף. מחקרים טוענים כי שינה על הבטן מעלה את הסיכוי להפרעות נשימה ואצל תינוקות דום נשימה בשינה.

מה אומר הצד שבו אתם ישנים עליכם

הצד שבו אתם ישנים יכול לומר עליכם דברים מסוימים על האישיות שלכם. אנשים ששנים על הצד השמאלי נוטים להיות יותר אנליטיים, לוגיים וממוקדים. הם גם נוטים להיות יותר פורמליים ומסודרים.
אנשים ששנים על הצד הימני נוטים להיות יותר יצירתיים, אינטואיטיביים ורגשיים. הם גם נוטים להיות יותר לא פורמליים ופחות מסודרים.

הצד שבו אתם ישנים יכול להשפיע על איכות השינה שלכם, על היכולות הקוגניטיביות שלכם, על היכולות הרגשיות והיצירתיות שלכם, ועל האישיות שלכם. אם אתם לא בטוחים איזה צד טוב יותר עבורכם, פשוט נסו וגוונו והעיקר שתהיה לכם שנת לילה טובה