אתמול (ג') פורסם על נפילתו בקרב בעזה של לוחם צה"ל, רס"ר מאור לביא ז"ל, תושב סוסיא. לביא הותיר אחריו רעיה, ענבר וארבע בנות: הדר, שני, שחר ועדי. גיל בוקר, אחיו של העיתונאי רן בוקר, הכיר את לביא ז"ל מילדות. בסטורי בחשבון האינסטגרם שלו הוא סיפר על ההיכרות ביניהם, וכתב מילות פרידה.

"קיבלתי חץ ללב", כתב בוקר, "את מאור אני מכיר מגיל 3. גדלנו ביחד בשכונה, דלתות הבתים שלנו היו במרחק של 20 מטר אחת מהשני. הוא גדול ממני ב-3 שנים, הוא דתי, אני חילוני, וזה מעולם לא הפריע לנו לבלות שעות ביחד - כדורגל, שוטרים וגנבים, טיפוס על גג בית הכנסת הכיפה בשכונה ה' בב"ש ועוד".

"הייתי מבקש לכבות את הטלוויזיה בשבת כי 'מאור הדתי בא', אבל הוא התעקש שאין צורך והזיז את הראש"

בוקר תיאר כיצד למד ממאור על הדת, ועל כבוד בין אדם לחברו: "כשהיה בא אליי הביתה בשישי בערב והייתי מבקש מאמא שלי לכבות את הטלוויזיה בסלון עד שנעלה לחדר כי 'מאור הדתי בא אליי', בצניעותו וביישנותו הוא היה מתעקש שאין צורך ואומר לי 'לא צריך, אני אזיז את הראש'. ואז הוא היה מספר לאמא שלו ואמא שלו הייתה מספרת לאמא שלי והן היו מדברות וצוחקות על איך זה שעל אף פער הגילים והפער ה'תרבותי' אנחנו בכל זאת מוצאים מכנה משותף ועדיין חברים. מבחינתנו זה לא היה מסובך, היה לנו כיף ביחד אז היינו חברים".

הקשר ביניהם אמנם היה בשנות ילדותם, ומאז שגדלו כמעט ולא נפגשו, אך בוקר הודה שלא ישכח את מאור ואת מה שלמד ממנו. "מאור הוא ארץ ישראל היפה", קבע, "זכיתי להכיר אותו. מאור לביא ז"ל, גיבור ישראל".