ראש הממשלה, בנימין נתניהו פירסם היום (ב') טור אישי בעיתון הוול סטריט ג'ורנל בו הסביר מה הן מטרות הלחימה של ישראל והתנאים הנדרשים לכינון שלום בין ישראל לעזה: "יש להשמיד את חמאס, לפרז את עזה, ולהוביל תהליך דה-רדיקליזציה בחברה הפלשתינית - אלו הם שלושת התנאים המוקדמים לשלום בין ישראל לשכנותיה הפלשתיניות בעזה" כתב נתניהו.

"יש לפרק את יכולותיו הצבאיות של חמאס ולסיים את שלטונו המדיני על עזה"

נתניהו הציג את המטרה הראשונה: "ראשית, יש להשמיד את חמאס, לשיח מרכזי של איראן. ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה ומדינות רבות אחרות תומכות בכוונת ישראל להרוס את ארגון הטרור. כדי להשיג את המטרה זו, יש לפרק את יכולותיו הצבאיות של חמאס ולסיים את שלטונו המדיני על עזה. מנהיגי חמאס נשבעו לחזור על הטבח ב-7 באוקטובר "שוב ושוב". לכן השמדתם היא התגובה הפרופורציונלית היחידה למנוע את החזרה על זוועות נוראיות שכאלה".

"בעתיד הנראה לעין ישראל תצטרך לשמור על עליונות ביטחונית בעזה"

נתניהו עבר ליעד השני במלחמה: "ישראל חייבת להבטיח שהשטח לא ישמש שוב כבסיס לתקוף אותה. בין היתר, הדבר ידרוש הקמת אזור ביטחון זמני סביב עזה ומנגנון פיקוח על הגבול בין עזה למצרים שיענה על צורכי הביטחון של ישראל וימנע הברחות נשק לשטח".

נתניהו הסביר מדוע הרשות הפלשתינית לא תוכל לשלוט בעזה: "הרשות כיום מממנת ומפארת את הטרור ביהודה ושומרון ומחנכת ילדים פלשתינים לחתור להשמדת ישראל. בעתיד הנראה לעין ישראל תצטרך לשמור על אחריות ביטחונית עילאית בעזה. בעתיד הנראה לעין ישראל תצטרך לשמור על עליונות ביטחונית בעזה".

"בתי ספר יהיו חייבים ללמד ילדים להוקיר חיים ולא מוות"

נתניהו התייחס ליעד השלישי במלחמה: "שלישית, יהיה צורך לפרז את עזה. בתי ספר יהיו חייבים ללמד ילדים להוקיר חיים ולא מוות, ואימאמים יידרשו להפסיק להטיף לרצח יהודים. יש לשנות את החברה האזרחית הפלשתינית כך שאנשיה יתמכו בלחימה בטרור במקום לממן אותו. ראש הממשלה סיכם: "ברגע שחמאס יושמד, עזה תפורז והחברה הפלשתינית תתחיל בתהליך דה-רדיקליזציה, ניתן יהיה לבנות את עזה מחדש והסיכויים לשלום רחב יותר במזרח התיכון יהפכו למציאות".