בעוד גדוד 17 ממשיך בלחימה העזה בצפון רצועת עזה, ממשיכה התקרית הקשה בה נהרגו שלושת החטופים הישראלים מאש צה"ל בסוף השבוע להעסיק את קציני וחיילי הגדוד. בצה"ל עדיין לא הוחלט איך להגיב לאירועים אך בקרב החיילים שוררות תחושות קשות בנוגע להאשמות שהוטחו כלפי תפקודם.

הכוח לא ידע על הכתובות שהשאירו החטופים

בכתבה של העיתונאי יואב זיתון ב-ynet צוטטו קצינים וחיילים בגדוד שהגיבו לתקרית והסבירו את פערי המודיעין שהיו כמו גם את הסכנות העורבות מכל פינה בשכונה העזתית הצפופה. בגדוד טוענים כי הכוח לא ידע על הכתובות שהשאירו החטופים בדירה שנמצאה כ-200 מטר מזירת האירוע ובנוסף טוענים חיילים כי לא ראו את הדגל הלבן שהניפו החטופים.

כוחות צה"ל בלב עזה, צילום: דובר צה"ל

גורם בחטיבה הסביר לזיתון על האתגרים בהם נתקל הגודד בלחימה העזה: "רק יומיים לפני האסון הגיע אליהם קשיש ללא נשק והתפוצץ כמחבל מתאבד" הסביר. כזכור, בתקרית הקשה נהרגו שלושת החטופים יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה לאחר שניסו להגיע למקום מבטחים.

"אלו אותם לוחמים שלא ראו בית מעל 80 יום"

קצין בגדוד 17, שחלק מחייליו הם אלו שירו, פרסם פוסט בועט באינסטגרם ובו ביקש להבהיר מי הם אותם לוחמים שהתקשורת מרשה לעצמה לבקר. "מגיע למדינה שלמה לדעת מי הם הלוחמים 'הגרועים', 'הרשלנים', אלו 'שלא נשמעו להוראות פתיחה באש'", כתב, "ואני מצוטט את התקשורת היקרה שלנו".

[embed_2836]

בהמשך ביקש להבהיר מי הם אותם חיילים: "שלא יהיו ספקות: מדובר באותם לוחמים שהחליטו לעשות את הצעד ולצאת לקורס מ"כים על מנת להיות מפקדים בצה"ל בחטיבות החי"ר גולני וגבעתי. מדובר באותם לוחמים שלא ראו בית מעל 80 יום! כן, חלקם סגרו שבת גם לפני השבת השחורה כי היו עסוקים בלהגן עלינו ביו"ש".