הפסקת האש שתוכננה במקור לארבעה ימים כחלק מהעסקה להחזרת החטופים, התרחבה ביומיים וכעת חמאס מבקש להרחיב בעוד ארבעה ימים. בתוך כך, בישראל עולים חששות שמשמעות העסקה היא הפסקת הלחימה בעזה. ראש הממשלה נתניהו יצא בהצהרה היום ואמר כי ישראל "חד משמעית" תחזור ללחימה.

" type="video/youtube" />

נתניהו מצהיר: "אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף"

"מתחילת המלחמה אני קבעתי שלושה יעדים - חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו ולהבטיח שעזה לעולם לא תחזור להיות איום על ישראל. שלושת היעדים האלה עומדים בעינם", הוא טען. "בשבוע האחרון אנחנו השגנו הישג גדול מאוד - החזרת עשרות רבות של חטופינו".

"אבל בימים האחרונים אני שומע שאלה - האם לאחר מיצוי השלב הזה של החזרת חטופינו, ישראל תחזור ללחימה? אז התשובה שלי היא חד משמעית כן. אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף. זו המדיניות שלי, הקבינט כולו עומד מאחוריה, הממשלה כולה עומדת מאחוריה, החיילים עומדים מאחוריה, העם עומד מאחוריה - זה בדיוק מה שנעשה".

גלנט: אם יש למישהו ספק - בקרוב מאוד אנחנו נמשיך

שר הביטחון יואב גלנט סיים ביקור במנהלת המרכבה והרק"ם (מנת"ק), שם סייר בין הכלים וצפה בהליך השיקום עבור הטנקים והנמ"רים שנפגעו במהלך הלחימה, לפני החזרתם לשדה הקרב. שר הביטחון נפגש עם נציגי תעשיות הרק"ם הישראליות, והביע את הערכתו על השיקום המהיר של הכלים והחזרתם ללחימה. כמו כן, השר גלנט צפה במספר פתרונות מיגון חדשניים, שפותחו במהלך הלחימה וכבר משמשים את לוחמי צה"ל בשטח רצועת עזה.

"העובדים, הלוחמים והחיילים עובדים 24/7 על המשימות האלה. הטנקים האלה כבר נמצאים בידי הכוחות לאחר שהם טופלו. אני אומר כאן, בקרוב הטנקים, הנמרים וכל כלי הרק"ם האחרים יחזרו לפעולה בכל רחבי עזה. אם יש למישהו ספק, בקרוב מאד אנחנו נמשיך, נתמרן ונגיע עד להכרעת האויב ולהחזרת החטופים לביתם".