איתן יהלומי בן ה-12 מניר עוז חזר הביתה בפעימה הרביעית, כאשר אביו עדיין נותר בשבי. משפחתה של החטופה שני גורן, צעירה בת 29 מהקיבוץ, קיבלה מידע חדש אודות שני, לאחר שבחודש האחרון העבירו את איתן לשהות בחברת אנשים מניר עוז, ביניהם גם שני גורן.

[[1171315]]

שני הייתה המטפלת של איתן בגן הילדים

בראיון שהעניקה שירה, אחות של שני, לחדשות 12 היום (ד') היא סיפרה על המידע שקיבלו מאיתן אודות אחותה, שהייתה המטפלת שלו בגן ובבית הילדים. "משמח לדעת שהיה לה שם תפקיד, שהיה לה למי לדאוג בשבי", אמרה האחות, והוסיפה: "איתן סיפר ששני הייתה מביאה לו חלק ממנת האוכל שהייתה מקבלת, כיון שהוא בגיל ההתבגרות ורעב יותר. כששמעתי את זה הבנתי ששני עדיין איתנו, עדיין מתפקדת".

עוד אמרה שירה: "הימים האחרונים קשים מאוד, סוג של התעללות נפשית. לחכות לרשימה, לבדוק מי יוצא. כולנו שמחים על כל אחד שמשתחרר, ויחד עם שני נותרו בשבי עוד הרבה אנשים וחייבים להחזיר את הכולם. אני חוששת שהתנאים שלהם יורעו אחרי הפסקת האש, מלחיץ מאוד לחשוב על מצבם הרפואי ומצבם הנפשי. הימים עכשיו מורטי עצבים ומלחיצים".

פרופ' רונית לובצקי, מנהלת מחלקת ילדים בית חולים דנה - דואק, סיפרה מוקדם יותר היום כי הילדים ששהו בשבי איבדו אחוזים ממשקלם. "בין עשרה לשבעה עשר אחוז, גם הרכב המזון שהם קיבלו לא אופטימלי, בטח לא לילדים. בשילוב עם העובדה ששהו במקום ללא אור. אנחנו נותנים את הדעת על הקומביניציה הזאת והילדים עוברים הערכה תזונתית כדי לדעת לתקן את החוסרים שלהם. בילדים זה חשוב מאוד לא רק בהיבט של קלוריות אלא גם של התפתחות".