אחרי ששוחרר אמש (ב') במסגרת הפעימה הרביעית, דודתו של איתן יהלומי בן ה-12 משתפת בסיפוריו מתוך השבי. לדבריה, איתן העיד כי מחבלי חמאס הכריחו אותו לצפות בסרטוני זוועות מתוך הטבח הנורא בעוטף. "חמאס הכריח אותו לראות סרטוני זוועות, שאף אחד לא רוצה או צריך לראות", אמרה בראיון לרדיו הצרפתי BFM.

[[1171295]]

"ממש רציתי לקוות שהוא קיבל יחס אנושי אבל נראה שלא, הם מפלצות"

"כשהוא הגיע לעזה, כולם הכו אותו, כולל אזרחים. אנחנו מדברים על ילד בן 12. במקרה אחר, אחד הילדים בכה והם איימו עליו בנשק על מנת להשתיק אותו. אולי אני תמימה, ממש רציתי לקוות שהוא קיבל יחס אנושי אבל נראה שלא, הם מפלצות", אמרה עוד הדודה.

מנהרה, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

היא סיפרה על התחושות בימים האחרונים: "ששמענו על שחרורו של איתן היינו מאוד שמחים. אבל עכשיו, כשאני יודעת מה הוא עבר, אני מודאגת. אביו עדיין נמצא בשבי. איך אפשר להרגיש טוב אחרי שקרה דבר כזה? יש לו עוד דרך ארוכה לעבור. איתן הוא ילד שקט וייקח זמן עד שהרגשות שלו יתחילו לעלות", אמר הבכאב

איתן יהלומי מתאחד עם אמו בת שבע:

החטופים מדברים: בדרך לישראל כמעט עברנו לינץ'

נזכיר כי משוחררות בפעימה הראשונה העידו כי בדרכן לשחרור, למעבר רפיח, נזרקו אבנים וחפצים על הרכב בו הן נסעו והן חששו לחייהן. בעקבות הפחד והבהלה הן ירדו מהרכב של הצלב האדום בפנים מבוהלות ומפוחדות. כשהן הגיעו ארצה הן קיבלו את המידע אודות קרוביהן ובני משפחתן. בנוסף, החטופות סיפרו כי בשבועיים האחרונים בשבי נגמר האוכל והן ירדו במשקל. לדבריהן, במהלך התקופה הן אכלו בעיקר אורז.