אלמוג בוקר, כתב ערוץ 13 שמסקר את המלחמה מהדרום כותב על עסקת החטופים שמתרקמת : "העסקה הזאת היא בלתי נמנעת! אין דרך אחרת. מדינת ישראל הפקירה את הילדים האלה, את המשפחות האלה וישראל חייבת לעשות הכל כדי להחזיר אותם הביתה!"

[[1169460]]

רק לפני כשבוע כתב בוקר את מה שעבר עליו באותו יום, ההודעות שקיבל ולא יכול לשכוח. "קורא שוב ושוב את ההודעות שלכם", כתב בחשבון הטוויטר שלו, "את הזעקה לעזרה, ההודעה האחרונה שאחריה המחבלים נכנסו לבית שלכם וזהו. קורא את ההודעות של אלה שהגבתי להם, של אלה ששלחתי את המיקום שלהם לכוחות המעטים שהיו בעוטף וגם את אלה שלא הצלחתי לשלוח". למרות המאמצים הרבים, היו גם הודעות שבוקר פספס. "כבר 30 יום מרגיש אשם", הודה, "מנסה להבין אם יכולתי לעשות עוד משהו כדי להציל עוד אחד, עוד אחת מכם, אם היה זה נכון לעמוד ולזעוק את זעקתכם בשידור, או שהייתי צריך לשדר פחות וללחוץ יותר על הכוחות בשטח".

"יש לנו בצד השני של הגדר 40 ילדים! 237 חטופים!"

היום (ג), עם פרסום הבאת עסקת החטופים לאישור הממשלה, כותב בוקר: "חשוב לומר הערב הזה: העסקה הזאת היא בלתי נמנעת! אין דרך אחרת. מדינת ישראל הפקירה את הילדים האלה, את המשפחות האלה וישראל חייבת לעשות הכל כדי להחזיר אותם הביתה! ביום הטבח הם היו שם לבד ועכשיו זה הזמן שהמדינה תהיה שם לצידם, תשלם את המחיר ותחזיר אותם הביתה." בוקר מודע לבעיה בעסקה וכותב : "נכון, תאורטית, לא עושים עסקאות עם מחבלים נאצים ואם עושים, לא נותנים להם יותר ממה שמקבלים. בתאוריה. במציאות, יש לנו בצד השני של הגדר 40 ילדים! 237 חטופים! כל יום בעזה, מסכן את החיים שלהם ולכן אנחנו חייבים לעשות הכל כדי להביא אותם הביתה. גם אם זה אומר לשחרר 140 מחבלים נאצים".

בוקר מבהיר שהמלחמה לא הסתיימה ושאחרי שכולם יחזרו יש מה לעשות: "אחרי זה נחסל את כולם. ועוד דבר אחד שחשוב לומר, ההפוגה היא למשך 5 ימים. העסקה לא אומרת - הפסקת המלחמה. ובתום ימי ההפוגה הכוחות שלנו בשטח, הלוחמות והלוחמים שלנו ימשיכו למשימה הנוספת לצד החזרת החטופים - השמדת חמאס".