הסברה בינלאומית: השחקנית, הדוגמנית ומנחת הטלוויזיה מורן אטיאס, פונה לארגוני הנשים בעולם, שנשארו דוממים מול הנשים שנאנסו, נחטפו או נטבחו בשבת של ה-7 באוקטובר. בסרטון של כאן 11, היא נראית עומדת מול המצלמה במונולוג מצמרר: "בשביעי לאוקטובר, מחבלי החמאס קיבלו הנחיות ספציפיות לפגוע בנשים. נשים נאנסו. נשים נרצחו. נשים נשרפו בעודן בחיים. גופותיהן הוצגו לראווה ברחובות עזה לקול תשואות ההמונים שהתרברבו בכך וירקו עליהן בלי בושה.
240 אזרחים חפים מפשע נחטפו, מתוכם מעל 100 נשים, נערות, וילדות קטנות. חמאס הפקיד לתעד הכל. העולם צפה. וארגוני הנשים? הם נאלמו דום".

מורן אטיאס: "שום מילה על הנשים העקורות של בארי, נחל עוז, אשקלון ושדרות"

אטיאס שואלת בדבריה: "מדוע? מדוע הן שותקות? אולי הן לא שמעו על זה? אולי אין להן קליטה אינטרנטית? אולי הן פשוט חיכו לרגע הנכון?", ולאחר מכן ממשיכה: "והנה, בשעה טובה, ב-20 לאוקטובר – ארגון הנשים המוביל בעולם שבר שתיקה. אלוהים, כמה שמחתי.
ארגון הנשים של האו"ם פרסם דוח מפורט מאוד בנוגע ל... לנשים העקורות בעזה.
שום מילה על הנשים העקורות של בארי, נחל עוז, אשקלון, שדרות שהותקפו על ידי החמאס.
שום מילה עבור האימהות שקברו את בנותיהן ובניהן.
שום מילה עבור הנשים הישראליות שנאנסו וגופותיהן הושחתו.
שום מילה האישה שנאלצה ללדת בשבי.
ארגוני הנשים לא מצאו שום דבר להגיד כבר 44 יום. אולי נשים יהודיות לא מספיק חשובות? הרי אם אין לכן מסוגלות לגנות ארגון של אנסים סדיסטים וברברים, שונאי נשים, אז מי אתן?. אני רוצה להאמין לכן כשאתן אומרות 'אנושות', לא גזענות. אני רוצה להאמין ש-"מי טו" זה "ווי טו" – שזה כולל אותנו, נשות ישראל".

ההרס בקיבוץ בארי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אנו, נשים ישראליות, מבקשות מכן לפעול"

אטיאס ממשיכה: "אנחנו מבקשות מכן לעשות משהו. אנו, נשים ישראליות, מבקשות מכן לפעול.
אני רועדת בכל גופי. אני לא אמורה להיות כאן. המילים הללו בכלל לא אמורות לצאת מפי. אני לא זו שאמורה להזכיר לכן לשמור על הבטחתכן, אבל, אני רוצה שבתי תגדל בעולם שאני גאה להיות חלק ממנו – עולם שמגן על כל הנשים כולן באשר הן. הגיע הזמן לקום ולהשמיע קול, לפני שהם יגיעו גם אליכן הביתה, לאימהות שלכן, לבנותיכן. ואני מזהירה אתכן, חברות, הם לא טורחים לדפוק בדלת".