בעוד כוחות הביטחון ממשיכים לטהר את שטחי יישובי עוטף עזה והיישובים הנצורים, גם בשעות הערב נמשכים המטחים הכבדים מעזה לעבר ישראל. במקביל, משפחות רבות עדיין לא הצליחו ליצור קשר עם קרוביהם.

להגיע עם מירב אמצעי זיהוי של הנעדר

במשטרת ישראל מבקשים הערב (שבת) מבני משפחה שמעוניינים לדווח על העדרות קרוביהם ונמצאים באזור בו הנחיות פיקוד העורף מאפשרות יציאה מהבתים, להגיע לתחנת המשטרה הקרובה אליהם ביחד עם מירב אמצעי זיהוי של הנעדר, תמונה ופריטים אישיים מהם ניתן להפיק דגימת דנ"א.

ממשטרת ישראל נמסר: "בני משפחה שמבקשים לדווח על העדרות קרוביהם ונמצאים באזורי הלחימה מתבקשים בשלב זה לדווח טלפונית למוקד 105 ובהמשך להגיע פיזית לתחנה באזורם לצורך מסירת פרטים מזהים ואמצעי זיהוי".

מרכז משפחות של פיקוד העורף בקריית שדה התעופה

החל מהשעה 22:45 יחל לפעול מרכז משפחות של פיקוד העורף בשיתוף משטרת ישראל בכתובת הנגב 4, קריית שדה התעופה (בניין להב 433). משפחות המחפשות את יקיריהם מתבקשות להגיע עם פרטים מזהים, פריט ממנו ניתן להפיק DNA ותמונה של הנעדר. בני משפחה שמבקשים לדווח על העדרות קרוביהם ונמצאים באזורי הלחימה מתבקשים בשלב זה לדווח טלפונית למוקד 105 של משטרת ישראל.

אמבולנס, צילום: Jamal Awad/Flash90

קו החירום האזרחי משנה מספר

לצד זאת, קו החירום האזרחי לדיווח על נעדרים משנה מספר מחשש לקריסה בשל מספר הפניות הרב שמתקבל במוקד. לאחר שקיבלו אלפי פניות, במוקד החירום האזרחי שינה את מספרו והוא *5683. בקו החירום הוסיפו: "אנו מודים לחברת NBS שנרתמה להקים מרכזיה ברגעים ספורים לאחר צאת השבת".