ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר אחרי שנה פוליטית קשה במיוחד, למקום בו הוא מרגיש בנוח, מטוס ראש הממשלה שממריא אל שורה של פגישות עם הבולטים שבמנהיגי העולם, אולי מההתרגשות, יצא לו קצת יאיר נתניהו כשאמר על חלק מהמוחים נגד הממשלה שהם "חוברים לאש"ף ולאיראן", למרות שהיה Wi-Fi על המטוס, לקח ללשכתו כמעט 12 שעות לפרסם הבהרה, אבל פליטת הפה השניה של נתניהו הבהירה שאין בעיה בהבנה של התקשורת, אלא אצל ראש הממשלה.

חשף את הקרע שצפוי בליכוד

פליטת הפה השנייה קרתה כשישב נתניהו עם אילון מאסק, שם הוא הודה שהרפורמה המשפטית בהצעתה המקורית הייתה רעה, נתניהו ניסה להסביר אחר כך את האמירה, אבל אין מה להסביר, נתניהו פלט את מה שהוא חושב על רפורמת לוין בפרספקטיבת המרחק, ועל הדרך חשף את הקרע שצפוי בליכוד בחודשים הקרובים.

נתניהו וביידן, צילום: אבי אוחיון /לע"מ

לא סתם האמירה הזאת יצאה לנתניהו בארצות הברית, כשבמקום להיות ראש ממשלת הרפורמה, הוא מקדם היסטוריה בדמות הסכם עם סעודיה, נתניהו אולי רצה את הרפורמה, אבל הוא רצה רפורמה מהירה שתיתן לו להשאיר חותם במה שעלולה להיות הקדנציה האחרונה שלו, במקום זה, הרפורמה השתלטה לו על שנה מהקדנציה, והיד עוד נטויה.

למה לי רפורמה עכשיו

עכשיו, כשהוא יושב עם שועי עולם ובמקום לדבר רק על סעודיה ואיראן הם שואלים אותו על שקמה ברסלר ועילת הסבירות, מנסים להבין מה קרה בישראל בשנה האחרונה, נתניהו באמת עשוי לשאול את עצמו למה לי רפורמה עכשיו. ההערכה במערכת הפוליטית היא שכאשר יחזור נתניהו מניו יורק הוא ינסה שוב להגיע להסכמות, בין סעודיה לרפורמה, הוא מעדיף את סעודיה.

נתניהו עם לוין, למה לי רפורמה עכשיו צילום: יונתן סינדל/פלאש90

זה לא רק נתניהו מול יריב לוין, בליכוד יש מחנה שנמאס לו מהרפורמה המשפטית ומעוניין לקדם דווקא נושאים אחרים, מולם קבוצה שמתעקשת על שינויים בכל מחיר, בהסכמות או במעמד חד צדדי, בקואליציה החרדים מבקשים הפסקה ובן גביר דורש דהירה קדימה, בשביל לצלוח את מושב הכנסת שייפתח בקרוב בהצלחה, תצטרך הקואליציה קודם כל ליישר קו.