הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בירושלים, אישרה הבוקר (ג') למתן תוקף את התוכנית להקמת פארק טבע עירוני המשתרע על שטח של כ-700 דונם בשכונת פסגת זאב. פארק הטבע העירוני יכלול מרכז מבקרים, מרכז ספורט וקהילה, בריכת שכשוך, בריכות אקולוגיות וחניון יום.

כמו כן, בתוכנית מוגדר מתחם "הליבה השמורה", לטובת שמירה והגנה על בתי הגידול והנוף הייחודים לרבות שמירה על עדר צבאים החי במקום. בין "הליבה השמורה" למתחמים הפתוחים לציבור מוצעת רצועת חיץ הכוללת שבילי טיול. התוכנית נועדה לשמור על האוכלוסייה של הצבי הארץ ישראלי הנמצא בסכנת הכחדה עולמית, על ידי יצירת רצף של שטחים פתוחים בין יער מיר הצפוני ליער ענתא הדרומי.

צבאים בוואדי זמרי צילום: שלף מטלון אדריכלי נוף בע"מ

"מתנה תכנונית לשכונת פסגת זאב"

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, שירה תלמי-בבאי, בירכה על התוכנית: "מדובר בתוכנית חשובה ומרגשת שהינה מתנה תכנונית לשכונת פסגת זאב. התוכנית מחברת בין הטבע לעיר ליצירת איכות חיים עירונית לרווחת התושבים בשכונות הצפוניות ואשר צפויה להפוך את נחל זימרי למוקד משיכה חוויתי כפארק הצבאים הבא של ירושלים".

בשטח של 700 דונם. הפארק החדש צילום: שלף מטלון אדריכלי נוף בע"מ.

"יציב את ירושלים כאחת הערים המתקדמות והירוקות בארץ"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון בירך גם הוא על התוכנית: "פארק זימרי יציב את ירושלים כאחת הערים המתקדמות והירוקות בארץ, בדומה לערים גדולות אחרות בעולם. מדובר בפרויקט שימשיך להצעיד את העיר בתחום פיתוח אתרי טבע, בשיתוף הציבור ולמענו". התוכנית נערכה על ידי אדריכלית סלמה מילסון ארד.