כ-3,000 יוצאי איתיופיה מפגינים הבוקר (א') בירושלים במחאה על כך שהמדינה לא מחלצת את קרוביהם השוהים באתיופיה. המוחים חוסמים את צומת סינמה סיטי בעיר ומםגינים תחת הכותרת "לא אחים אנחנו". נזכיר כי באתיופיה מתחוללת לחימה בין מילציות למשטר.

[[1163691]]

החילוץ לא מספיק: רובם אזרחים ישראלים

בשבוע האחרון חולצו 204 אזרחים ישראלים וזכאי העלייה, אך מהוחים טוענים כי רובם אזרחי ישראל וכי יש עוד מאות זכאי עלייה שלא חולצו. "מטוס החילוץ שהמריא מאתיופיה ביום חמישי, הביא רק כ-200 איש, רובם אזרחים ישראלים. מאחור, בתופת בגונדר בין חילופי האש של המילציות והצבא, נותרו אלפי מבקשי עלייה שממתינים כבר שנים במחנות. הוועד הארצי להעלאת יהודי אתיופיה ומטה המאבק יפגינו מול משרד רה"מ בדרישה לחלץ מייד את 1,226 זכאי העלייה מאתיופיה ולהאיץ את העלייה משם כמתחייב מהחלטת ממשלת ישראל".

המחולצים מאזורי הקרבות | צילום: שגרירות ישראל באתיופיה

החילוץ התבצע בבמהלך יום חמישי, כאשר 174 אזרחים ישראלים וזכאי עלייה חולצו מהעיר גונדר. במקביל חולצו 30 אזרחים ישראלים מהעיר בהר דאר, שבצפון אתיופיה. סך הכל חולצו 204 אזרחים ישראלים וזכאי עלייה ב-4 טיסות וכולם הוטסו אל הבירה, אדיס אבבה. הישראלים שחולצו מאזור הקרבות ישהו באדיס אבבה עד להחלטתם לגבי המשך השהות באתיופיה והחזרה לארץ.

דין אתיופיה כדין רוסיה ואוקראינה

סורפל עלמו, מנהל מטה המאבק, מסר: "מדינת ישראל איפשרה לעשרות אלפי יהודים לעלות לארץ מאוקראינה ורוסיה בשנה שעברה על רקע הלחימה שם, בזמן הזה הורשו רק כמה מאות לעלות מאתיופיה. מדינת ישראל יודעת לחלץ יהודים שנקלעים למצוקה או לסכנת חיים בכל רגע ומכל מקום בעולם וזה בדיוק מה שאנחנו דורשים שהיא תעשה כעת להצלת חיי אחיותינו ואחינו באתיופיה".