חמש שנים לאחר הטבח: 12 חבר המושבעים בארצות הברית גזר היום (ד') עונש מוות על רוברט באוורס, שרצח 11 מתפללים בבית הכנסת בפיטסבורג אוקטובר 2018 . כל המושבעים הסכימו פה אחד כי יש לגזור עונש מוות על באוורס, וקבעו כי הוא פעל ממניע של שנאת יהודים והתכוון לפגוע ולרצוח. המושבעים דחו טענות של ההגנה בנוגע למצבו הנפשי של באוורס, או שהיה לו מניע שאינו קשור לאנטישמיות.

[[948525]]

התובע במשפטו של בוארס, אריק אולסן, אמר בסיום הדיונים ביום שני האחרון כי "הוא הפך ערב שבת שגרתי לאירוע הירי האנטישמי החמור ביותר בתולדות ארצות הברית. זהו מקרה שדורש את העונש החמור ביותר עונש מוות".

"שום עונש לא יחזיר את הגלגל לאחור"

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אמר בתגובה: "שום עונש לא יחזיר את הגלגל לאחור. 11 היהודים שנרצחו במהלך תפילה בבית הכנסת בפיטסבורג, נרצחו רק משום שהיו יהודים. עם זאת, אני מברך החלטת בית המשפט בפנסילבניה לגזור עונש מוות לרוצח האנטישמי המתועב".

מתנדבי זק"א בזירת הרצח באוקטובר 2018 צילום: דוברות זק"א

כאמור, הטבח בפיטסבורג היה פיגוע ירי רב-נפגעים על רקע אנטישמי, שהתרחש בבית הכנסת "קהילת עץ חיים – אור לשמחה" ("Tree of Life – Or L'Simcha") הקונסרבטיבי בשכונת סקווירל היל שבעיר פיטסבורג שבפנסילבניה, ארצות הברית. ב- 27 באוקטובר 2018, נכנס רוברט באוורס, חמוש ברובה חצי-אוטומטי לבית הכנסת בעיצומה של תפילת שחרית של שבת, כשהוא צועק "כל היהודים חייבים למות", ופתח בירי לעבר המתפללים.