בפתח ישיבת סיעתו היום (ב') התריע יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מפני קידום חד צדדי של הרפורמה המשפטית ואמר: "ראש הממשלה הודיע אתמול שהוא מתכוון לחזור לחקיקה חד צדדית" פתח גנץ והוסיף, "זה כשל לוגי. התקדמות חד צדדית בחקיקת ההפיכה המשטרית, היא לא צעד אחראי - היא צעד הרסני לחברה, לכלכלה, לביטחון ולדמוקרטיה הישראלית" אמר.

[[1160080]]

"אין למהלך הזה רוב בעם"

"בשבוע שעבר, לנתניהו היו שתי ברירות, הראשונה היא להביא לבחירת נציגת אופוזיציה ונציג קואליציה ולהקים את הוועדה לבחירת שופטים כפי שסוכם, להמשיך בהידברות ולחתור להסכמות" המשיך גנץ,  "השנייה היא להיכנע לקיצוניים, לבחור באינטרס הפוליטי הצר שלו על פני מדינת ישראל ולהביא לפיצוץ השיחות. נתניהו לצערי, בחר באפשרות השנייה". 

נתניהו, גנץ מתריע ממהלכים חד צדדיים. צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"חקיקה חד צדדית, תהפוך להתנתקות חד צדדית של נתניהו מהעם. התנתקות, שתסתיים בכישלון. נתניהו" קרא גנץ לראש הממשלה, "אתה יודע שאין למהלך הזה רוב בעם". גנץ הוסיף: "כבר היינו שם, על סף התהום, על סף מלחמת אחים - אני קורא לנתניהו, לא להיות זה שזורק את הגפרור ביער". 

גנץ קורא לנתניהו לחזור למסלול שסוכם

גנץ הזהיר את נתניהו בדבריו לגבי אפשרות של קידום הרפורמה בשיטת הסלמי ואמר: "אם נתניהו יחליט על 'הפיכה זוחלת' הוא יתנפץ בקיר המציאות". "הציבור מבין, העולם מבין, השווקים מבינים" אמר והוסיף: "נתניהו צריך להבין: לא תהיה הפיכה משטרית. לא תהיה חקיקה חד צדדית. ספק אם יש לכך רוב בכנסת ובוודאות אין לכך רוב בעם. אני שב וקורא לו לגלות אחריות לאומית. למנות את הוועדה לבחירת שופטים כפי שסוכם, לחזור לחדר, ולמצוא פתרונות שישמרו על הדמוקרטיה חזקה, ועל מדינת ישראל מאוחדת" סיים.