אחרי הודעה נתניהו הבוקר כי הקואליציה תחל בחקיקת חלקים מהרפורמה המשפטית באופן חד צדדי גם ללא הסכמות עם האופוזיציה, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף היום (א') את ההחלטה, ואיים: אם תתקיים חקיקה חד צדדית לא נשתתף בשיחות בבית הנשיא. 

[[1160013]]

גנץ: "אם תהיה חקיקה חד צדדית - לא תהיה הידברות"

"אם נתניהו ילך לחקיקה חד צדדית ויעשה שוב את אותה הפעולה הכוחנית והדורסנית - הוא יפגע בדמוקרטיה, בחברה הישראלית, בכלכלה ובביטחון", הזהיר יו"ר המחנה הממלכתי. "ואחרי כל אלו - הוא גם יכשל. לא יהיה לו רוב בעם, לא יהיה לו רוב בכנסת".

עוד אמר: "אני מציע לו במקום לאיים - לקיים את ההבטחה בבית הנשיא ולהשלים את התהליך בוועדה לבחירת שופטים, לקיים את ההבטחה לאזרחי ישראל ולהגיע להסכמות". לדבריו: "אם תהיה חקיקה חד צדדית - לא תהיה הידברות". 

גנץ ונתניהו צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

"נבחרתם כדי לייצר פתרונות, לא כדי לחולל סיסמאות"

בנוסף גנץ התייחס לפשיעה הגואה בחברה הערבית, וטען כי הממשלה לא עושה מספיק כדי למגר אותה: "הדרג המדיני מאשים את היועמ"שית, את המפכ"ל ואת הממשלות הקודמות. אני מציע שבמקום סיסמאות, ייקחו אחריות ויתחילו לעבוד". 

גנץ דרש מהממשלה: "שבו עם היועמ"שית וראש השב"כ ותחשבו על כלים אפקטיביים - מעצרי מנע, הקצאת כוח אדם לתביעה המשטרתית, כלי חקירה ופענוח, וגם במקרי קיצון שימוש במעצר מנהלי באופן שעומד בכללים החוקתיים ולא יפגע בכלי החשוב הזה למלחמה בטרור", לדבריו: "נבחרתם כדי לייצר פתרונות, לא כדי לחולל סיסמאות". עוד אמר כי לדעתו ועת השרים לענייני החברה הערבית אינה מספיקה, ושחומרת המצב מצריכה הקמת קבינט.

זירת הרצח ביפיע - 5 אנשים נורו למוות. האלימות בחברה הערבית צילום: דוברות מד"א