הפוך על הפוך: באופן מפתיע, הקריסה של הרפורמה המשפטית וגל הטרור הנורא דווקא חיזקו את סיכויי ההישרדות של ממשלת נתניהו, הממשלה צונחת בדעת הקהל ומאבדת מנדטים בסקרים כל שבוע, אבל יחד עם הצניחה מתבררת האמת הכואבת, לאף אחד אין לאן ללכת. 

[[1156783]]

העברת תקציב המדינה יבטיח יציבות למשך שנה לפחות

"ככל שהסקרים יותר נמוכים הממשלה יותר חזקה", אמר לי השבוע גורם בליכוד. בן גביר יכול לאיים עלינו, אבל אין לו לאן ללכת במצבו בסקרים. זאת גם הסיבה להחרפת הטון של נתניהו מול השר לביטחון לאומי כשהודיע לו שהוא מוזמן ללכת הביתה ולזעם של בכירים בליכוד שתוקפים: "הוא לא מבין איפה הוא, הוא חושב שהוא עדיין בקמפיין". בן גביר יודע שכרגע בבייס הוא לא יתקבל טוב, וכרגע הוא יתקשה מאוד לשחזר את ההישג מהבחירות האחרונות. 

אז בן גביר לא ילך, וגם נתניהו לא. ההערכה היא עדיין שהממשלה יציבה לשנה לפחות. במקביל לאיומי בן גביר חברי עוצמה יהודית אמרו לי שאין להם כוונה לפרק את הממשלה, הפוך, הממשלה צועדת לקראת חיזוק משמעותי. העברת תקציב המדינה לשנים 2023-2024.

בן גביר, לאן הוא יילך? צילום: Ben Hakoon/Flash90

אחרי התקציב, נתניהו יהיה פחות סחיט

התקציב ייתן חמצן לשרי הממשלה המתוסכלים שאין להם כסף ותעסוקה לראשי המפלגות, זאת הסיבה שנתניהו מבקש לדחות הכל לאחרי העברת התקציב. בליכוד בטוחים שאחרי התקציב הוא יהיה פחות סחיט, השרים יוכלו לעבוד והממשלה תוכל לנסות לרשות הישגים. את הרפורמה דחה נתניהו לאחרי התקציב והשבוע הוא הצליח לדחות גם את חוק הגיוס. הכל בשביל להשיג קצת שקט, בממשלה שאין לה יום בלי אירוע תקשורתי. הסכנה היחידה עליה מדברים בקואליציה היא שיום אחד למישהו יימאס, יותר מדי חרמות ויותר מדי חוקים שיתקעו בגללם עלולים יום אחד לפוצץ הכל, כי ככה, ממשלה לא יכולה להתנהל.