המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, עלתה שלב ביממה האחרונה לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו פיטר את שר הביטחון ,יואב גלנט מתפקידו. בתוך כך, אלפים הפגינו היום (ב') במוקדים שונים רחבי הארץ, המשק יצא לשביתה כללית, והקריאות לסרבנות כמחאה נגד הרפורמה מתרבות במהלך השבועות האחרונים.

[[1153942]]

בתוך כך, הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, פרסם היום מכתב למפקדים ולחיילים בו התייחס לאירועים של השבועות האחרונים. "ימים מורכבים עוברים על החברה הישראלית. מכל צד ומכל כיוון, אי אפשר שלא להיות מודאגים מהמתרחש. ידענו מלחמות, ידענו כאב, ידענו לחימה נחושה באויבינו. זוהי שעה שונה מכל אלה שידענו בעבר. לא הכרנו ימים כאלה של התלכדות איומים מבחוץ עם סערה מבית. אני פונה אליכם בשעת מבחן זו: זוהי עת לאחריות", כתב הלוי.

"נוביל את צה"ל ואתכם גם בימים המורכבים האלה"

הלוי ציין כי המשימה העיקרית של צה"ל היא להגן על הבית מהאויבים מבחוץ. "משימתנו היא ההגנה על הבית מול האיומים הגוברים מבחוץ. אנו מכירים אותם היטב ומבינים כי זה הזמן לגלות אחריות. ידעו אויבינו כי כולנו עומדים על משמרתנו ואיש אינו נוטש. החוסן, האחריות האישית, לכידות השורות והרעות, הם שיעמדו לנו גם הפעם, כאשר אנו ניצבים מול משימות ההגנה והביטחון הגדולות שבפתח".

טייסים. צילום: Yossi Zeliger/Flash90

עוד הוסיף וכתב כי "צה"ל פעל תמיד על פי ערכי צה"ל ורוח צה"ל, מצפן בן שבעים וחמש שנים, שלאורו צעדנו גם בקשות שבשעות ובחשוכים שבימים. כך יהיה גם בעתיד.אני ולצידי המפקדים, לכל אורך שדרת הפיקוד, נוביל את צה"ל ואתכם גם בימים המורכבים האלה. אני אחראי כי כל משימה שתופקד בידיכם תהא משימת הגנה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, ותהלום את ערכי צה"ל".

"מקומם של ביטויי מחאה הוא בזירה הציבורית. אין להם כל מקום בצה"ל"

במכתב ביקש הלוי כי ביטויי המחאה יישארו בזירה הציבורית ולא בצה"ל. "ואתם, כל אחד על משמרתו אחראי למילוי חלקו במשימה ביודעו כי אין לו תחליף. מקומם של ביטויי מחאה הוא בזירה הציבורית. אין להם כל מקום בצה"ל, כי כאן פגיעתם אנושה. הם חותרים תחת הערבות ההדדית ואויבינו מפרשים זאת כחולשה וכשעת כושר למזימתם. לכל אחד מכם אחריות אישית להתייצב למשימה ולבצעה בלי כל שיקול זר".

הפגנות צילום: Shir Torem/Flash90

בסיום דבריו, כתב הלוי כי "זמנים כאלה טומנים בחובם אתגרים וסיכונים. בשעה שבחוץ מתפתחת סופה ובתוכנו מתחוללת סערה, המפתח לחוסנו של צה"ל ולעמידתו במשימותיו הוא שרשרת פיקוד איתנה, המבוססת על אמון ועל משמעת. נצופף שורות, נהיה ערבים זה לזה, ויחד נשפר את המוכנות לכל משימה, בכל חזית, מול כל אויב. זו המשמרת שלנו".