כשכל תשומת הלב מופנית לכיבוי שרפות שמייצרים חברי הקואליציה וקידום הרפורמה המשפטית, מבלי ששמנו לב, קואליציית הימין ההומוגנית התחילה להתפרק. רק השבוע שורה של חברי כנסת בחרו שלא להצביע עם הקואליציה, אבי מעוז, טלי גוטליב, דוד ביטן ודודי אמסלם. וברקע: איום דומה של השרה סטרוק ושל איתמר בן גביר.

[[1154211]]

בקואליציה אין מבוגר אחראי, והכאוס בהצבעות מקרב את סופה של הממשלה

בקואליציה אין מבוגר אחראי, והכאוס בהצבעות מקרב את סופה של הממשלה, הלגיטימיות של החרמת ההצבעות מתחילה לסכן חוקים, הסחטנות גוברת, וכפי שאמר לי השבוע גורם בליכוד: "נגמר הסיפור של ממשלת 64. אם נתניהו לא יתאפס ויחזור לשלוט לפחות בסיעה שלו, התחלנו הלילה את הסוף של הממשלה הזו".

"כאוס בהצבעות מקרב את סופה של הממשלה". חברי הליכוד במהלך ההצבעות. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היעדר המבוגר האחראי בולט גם בהיעדר ההסברה של הרפורמה, אין מי שמסביר את קיצוץ, והמצביעים לא מבינים לאן נעלמה להם ממשלת הימין. למה חוקי הרפורמה המשפטית נדחים לאחרי הפגרה אבל חוק המתנות שנועד לאפשר לנתניהו לקבל מאות אלפי שקלים מקודם בכל הכוח. 

הזחיחות יכולה לעלות לממשלת הימין ביוקר

ואם כל זה לא מספיק, באורח פלא מצליח נתניהו שבעבר חשב לגאון ביחסי חוץ להסתכסך עם ארצות הברית (חוק חומש), איחוד האמירויות (האמירה של רגב שהיא לא תחזור לשם) וצרפת וירדן (אחרי נאום סמוטריץ'. "נבחרנו לארבע שנים אמר לי השבוע בכיר בקואליציה", אבל בשביל שממשלה תשרוד לא מספיק להיבחר, הזחיחות יכולה לעלות לממשלת הימין ביוקר.

"מחאה מחריפה והאלימות של שני המחנות חוצה גבולות". הפגנות צילום: Shir Torem/Flash90

בכירי הקואליציה הודיעו השבוע על ריכוך הרפורמה המשפטית ודחיית חלק מהחוקים לאחרי הפגרה, אבל למרבה ההפתעה המוחים נגד הרפורמה לא השתכנעו, בקואליציה צריכים להחליט מה הם רוצים להשיג ולעשות זאת מהר, בינתיים המחאה מחריפה והאלימות של שני המחנות חוצה גבולות. חוסר ההחלטיות רק מבלבל את הציבור והקואליציה מאבדת את האמון גם במחנה הימין. 

איזה עונש תקבל האישה שהכתה שר בממשלת ישראל?

אחד השיאים שנחצה היא תקיפת השר דיכטר באמצעות דגל ישראל, אירוע ששעות אחרי שקרה לא זכה לגינוי של בכירי האופוזיציה. זמן טוב להזכיר שבעבר אזרח שזרק נעל על נשיאת העליון נכנס לכלא לשנתיים, איזה עונש תקבל האישה שהכתה שר בממשלת ישראל?

בינתיים טקסי הימים הלאומיים בדרך להפוך לאירועים מבזים ומלאים במחאות, יוזמה יפה של ח"כ חילי טרופר מנסה להשאיר את יום הזיכרון מחוץ לתחום, לא שהחלק הקיצוני של המפגינים שומע לפוליטיקאים שלהם. מהצד השני רגב לא מוכנה לחתום על היוזמה כי היא לא כוללת את טקס המשואות שבאחריותה, ולפיד לא מוכן לקרוא למפגינים להשאיר את יום העצמאות מחוץ לתחום. מדהים.