שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' סימן אתמול (א') לייק לציוץ שקרא "למחוק את חווארה", לאחר ששני הנערים, הלל ויגל יניב הי"ד נרצחו בפיגוע ירי בעיר וכעבור כמה שעות צייץ: "אסור לייצר אנרכיה מסוכנת". העיתונאי ושליח של חדשות 12 לאירופה, אלעד שמחיוף, יצא בביקורת חריפה על התנהלותו של סמוטריץ' בעקבות הפיגוע.

[[1152449]]

"אתה שר בכיר ולא טוקבקיסט"

"כל היום אני מנסח ציוצים ומוחק, מתייסר עם עצמי. עד עכשיו. 'כל השרשור' אדוני השר? כל השרשור כולל הקטע שאומר שבמיוחד מפתה (לשרוף את חווארה) כשרואים 'חוליגנים פריווילגים שמבעירים את איילון'? עשית היום לייק לציוץ שקורא למחוק את חווארה, ולאחר שקורא להפוך את חווארה לדוגמא. אתה שר בכיר כבר לא אופוזיציונר או טוקבקיסט", כתב שמחיוף.

אלעד שמחיוף צילום: CC BY-SA 4.0 Eyalbenyaish

"אתה מכיר מתיישבים טוב ממני, אלו הערכים שלהם?"

העיתנואי התייחס להודעת הגינוי של שר האוצר בו הוא קרא למפגינים בחווארה לא לקחת את החוק ליידים. "'אחיי המתיישבים' כתבת בהודעת הגינוי שלך. אתה מכיר מתיישבים טוב ממני, אלו הערכים שלהם? הם מאמינים בשריפת כפר על יושביו כנקמה על פיגוע נורא? זו היהדות שלהם? שלך? להתפלל אל מול בתים בוערים? הפורעים מבעירים את חווארה כי הם לא מאמינים לך ולא סומכים עלייך ועל ההבטחות שלך ושל שותפיך לסיים את הטרור ברגע כמו רמבו".

צילום: חופשי

בסיום דבריו, כתב שמחיוף כי "כשיש אמון בהנהגה, בחוק ובסדר לא צריך לצאת לרחוב עם גפרורים. תדאג שיהודים יפסיקו להירצח ותדאג שיהודים לא יצאו לנקום ולהתפרע, בלי התקשורת, החוליגנים, השמאל ובלי 'אבל גדול' כמו שאומר השרשור".