בעולם השידוכים, שני המסרים הראשונים אותם פוגשים הרווקים הם תיאור ביוגרפי ותמונה. תיאור מועמדת או מועמד המנוסח היטב יכול לעשות את ההבדל בין יצירת עניין והסכמה לצאת לדייט ראשון ובין חשש או חוסר עניין שיובילו לסירוב. תיאור מוצלח יספק עדות אופי לאישיות של המשודכים, תחומי העניין ומה שהם מחפשים, ואולי אפילו יסקרן. המטרה היא ליצור רושם ראשוני טוב ולגרום לקוראים לתהות אם מונחת על מפתנם מציאה. להלן מספר דגשים לכתיבת תיאור מהודק ויעיל לחברים שלכם:

[[1149638]]

מידע קצר ומסודר

תענו על שאלות בסיסיות כאילו מדובר בטופס של מס הכנסה. שם, גיל, גובה, עיר, מקצוע. עיסוק, מה עושים בשעות הפנאי, תחביבים, מה מחפשים. הרווקים יוצאים מנקודת הנחה שכולם נחמדים וטובים ומקסימים ורגישים. אותם מעניין מה שנקרא דאטה. מידע שאפשר לחלץ ממנו הבנה, האם זה יכול להתאים, וכמובן שהמידע יהיה ברור.

כיצד לתאר תכונות?

נסו לתאר תכונות ייחודיות המבליטות את היותו או היותה "מציאה", וגם לנסות לציין במה זה מתבטא. חוש הומור, כי במפגשים חברתיים תמיד כיף להיות בחברתו ועושה אווירה טובה. כי היא עושה סטנדאפ ומופיעה מדי פעם לקבוצות. הוא הרפתקן, כי טייל חצי שנה בנקודה כזו או אחרת. טוב לב, מכיוון שהוא מתנדב בארגון כזה או אחר.

תחביבים בזמן הפנוי

תחומי עניין מוסיפים רובד לתיאור האישיות, ולפעמים עשויים גם להפתיע. ציינו מה הם אוהבים לעשות בזמנם הפנוי. אוהבים לרוץ ריצות ארוכות, לומדים שפות, מתאמנים באומנויות לחימה, נותנים שיעורים בנושא מסוים, מגלים ידע רב בנושא כזה או אחר, מנגנים על כלי כלשהו. חיי חברה פעילים.

כנות בקטע חיובי

תהיו כנים, אף אחד לא אוהב לגלות חתול בשק, אך זה בסדר גמור להבליט את החיובי. נסו להדגיש מה הופך אותם לכאלו ששווה להכיר. כולם סוחבים איזה תיק. אם זה תרמיל של 90 ליטר ראוי להגיד מה יש בו.

מה הם מחפשים?

הרבה פעמים אנו לא יודעים מה אנו מחפשים, אך אפשר לשאול וגם ניתן לשער באופן כללי דברים כגון: רמתם הדתית, אם יש להם עדיפות להשכלה מסוימת או לתחומי עניין.

תמונה טובה

צרפו תמונה טובה או כמה.

היעזרו במועמדים

נסו להיעזר במועמדים בכתיבת התיאור. אולי יש להם מה להוסיף או להשמיט. זה גם ילמד אותנו אודותם ומבוקשם.

נתנאל קראוס, נשוי באושר. כותב רבי המכר הפוטנציאליים (חפשו בפייסבוק):

1. "המסה ליוצא הדתי המתחיל". 2. "המסה ליוצאת הדתיה המתחילה". 

צילום: ללא