חיסול תשעת המחבלים הבוקר (ה') בג'נין הוביל את דוברו של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן להודיע על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל: "לנוכח התוקפנות הישראלית ואי מחויבותה להסכמים, התיאום הביטחוני עמה לא תקף החל מרגע זה". הפלשתינים איימו כי בעקבות "הטבח בג'נין" הם יפנו למוסדות האו"ם. 

התפרעויות בג'נין, הבוקר | צילום: דובר צה"ל

במצרים דווח מוקדם יותר היום כי החלטה נוספת שעליה צפויה הרשות תהיה לכיוון ארגוני הטרור חמאס ולג'יהאד האסלאמי, אליהם תקרא לדון בנוגע לתגובה הפלשתינית על מעשיה של ממשלת ישראל, מעשים אשר "המובילים לסיפוח של שטח הגדה וחיסול חלום המדינה הפלשתינית בגבולות 67".

גם ארגון הטרור "הג'יהאד האסלאמי איים: "לוחמי ההתנגדות יגיבו על הפשע הנתעב הזה ומודיעים לאויב שהטרור שלו יחזור אליו באש ובגיהינום. הטבח במחנה ג'נין משקף את המנטליות של ממשלת המתנחלים הקיצונית, הפוגעת בעמנו ובאסירים ומבצעת פשעים נגד עמנו. מעשי הטבח שפועלים על ידי ממשלת הכיבוש הפשיסטי ישלמו מחיר כבד, וההתנגדות של עמנו תתרחב בכל אזורי הגדה המערבית".

[[1150373]]

נתניהו: להיערך לכל תרחיש בזירות השונות

ראש הממשלה נתניהו, לאחר הערכת מצב ביטחונית, הביע את הערכתו לאומץ הלב ולתושייה של הלוחמים שסיכלו פיגועים שהיו יכולים לעלות בחיים רבים. נתניהו קיבל עדכונים מפורטים מהרמטכ"ל, ר' השב"כ, מפכ"ל המשטרה וראש אמ"ן, ביחד עם שר הביטחון, השר לביטחון לאומי, שר החוץ ראש המל"ל ומזכ"ץ רה"מ. נתניהו הבהיר כי "פניה של ישראל לא להסלמה", אבל הנחה את כוחות הביטחון להיערך לכל תרחיש בזירות השונות כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל.

שיחת הטלפון של רכז השב"כ לאמם של 3 מבוקשים בג'נין: