מפטר את דרעי: ראש הממשלה בנימין נתניהו יפטר מחר (א') במהלך ישיבת הממשלה את השר אריה דרעי בהתאם להוראת בג"צ, כך מדווח לראשונה העיתונאי עמית סגל. הפיטורים נערכו בתיאום עם דרעי שלא רצה להתפטר בעצמו. הפיטורין יכנסו לתוקף ביום שלישי בבוקר. סך הכל  רשומים לדרעי בקדנציה הזו 26 ימי כהונה.

[[1149983]]

הדברים מגיעים על רקע אמירות מצד חברים בקואליציה לא להקשיב להוראת בג"צ ולא לפטר את דרעי. מוקדם יותר אמרה חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד כי "בג"צ דרעי יש עוד סעיף אחד לחוק החסינות, ובכל הכבוד צווים שיפוטיים גם אם אנחנו לא מקיימים אותם אי אפשר לבוא בטענות נגדנו. יש מצב שלא הייתי מפטרת את דרעי".

דרעי, היום | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו יסכים למנות את דרעי לראש ממשלה חליפי?

מה הלאה? האפשרות היחידה שכרגע עומדת על הפרק מבחינתו של דרעי, היא מינויו לראש הממשלה החליפי, דבר שנתניהו חושש לעשות. כבר לאחר מערכת הבחירות התבטא נתניהו מספר פעמים נגד הממשלות הקודמות בהם כיהנו ראש ממשלה ועוד אחד חליפי. אבל נראה כי כרגע עבור דרעי זוהי האפשרות היחידה.

"למדינת ישראל יש ראש ממשלה אחד בלבד וקוראים לו בנימין נתניהו"

כבר לפני כמה ימים ולאחר החלטת בג"צ אמרו חברי כנסת בליכוד כי "נעשה הכל כדי להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה", אומרים חברי הכנסת, אך מסייגים: "אבל לתת לדרעי ראש ממשלה חליפי, לא יקרה. לא נחזור לימים של שני ראשי ממשלה. למדינת ישראל יש ראש ממשלה אחד בלבד וקוראים לו בנימין נתניהו".