אירוע חריג: בעקבות אירוע של קריסת אדמה ובולען באתר תמ"א ברחוב הצנחנים 6 בהוד השרון, בשעות הצהריים (ה'), ובהתאם להנחיות כיבוי אש ובתיאום עם כוחות העירייה במקום - החליטה העירייה על פינוי זמני של שלושה בניינים ברחוב הצנחנים 4, 6 ו-8 כאמצעי בטיחות עד גמר טיפול ראשוני וקבלת החלטות להמשך. סך הכול פונו 53 משפחות, להן דואגת העירייה למקומות לינה.

[[1144915]]

"אומרים לנו 'עכשיו צריך להתפנות'"

בן דרור קולין, דייר שפונה מאחד הבניינים, שיחזר את האירוע ב-103FM: "אנחנו מקבלים דפיקה בדלת פתאום בשתיים בצהריים, פקחים של העירייה. אומרים לנו 'עכשיו צריך להתפנות, צריך לפנות את הבית', וזהו. לא היה זמן, אפילו לא נתנו לאסוף דברים, יוצאים החוצה, משטרה, כיבוי אש, ראש העיר עומד מול הבניין ומדבר עם כולם. רואים שנפתח איזשהו בור בתמ"א שבונים ליד הבית שלנו".

"ראיתי מהחלון שהוא בור די גדול. אנחנו כבר רואים את החפירות שעושים לידנו כבר חודשים ומתריעים על זה. אנחנו רואים שחופרים וחופרים וחופרים, אבל זה חניון אוטומטי שבונים צמוד לגבול של המגרש. בונים אותו כבר מעל שנה. הוסיפו על הבניין ממ"ד ומרפסות כדי לחזק אותו כמו שכולם מכירים".

קליין אמר כי "יש לי תיק שלקחתי בו את החליפה של הטאקוונדו של הילדה, וזה מה שיש לנו. אני רוצה לפרגן לראש העיר שלנו, מהרגע הראשון אני רואה אותו מחוץ לבניין, הוא עונה לשאלות, הוא זמין".

צילום: עיריית הוד השרון

מבדיקה ראשונית עולה, כי זליגת האדמה התרחשה בחניון רובוטי שנחפר באתר וקיימת סכנה לתזוזת הפיגומים בבניין התמ"א. בנוסף, בשל זליגת הקרקע נסגר קטע כביש עד לבדיקת ההשפעה ומפונה כאמור בניין נוסף עד לבדיקת הקונסטרוקציה.

ראש העירייה אמיר כוכבי ביחד עם צוותי ההנדסה העירוניים נמצאים במקום, יחד עם קונסטרוקטור מטעם החברה הקבלנית, מתכנן השלד וכוחות ביטחון. הכניסה לרחוב הצנחנים בין מצדה לטרומפלדור, חסומה לכלי רכב, עד להודעה חדשה. דיירי הבניינים מקבלים את כל הסיוע הנדרש ומוזמנים לפנות בכל דבר ועניין למוקד העירוני.

ראש העיר כוכבי עם כוחות ההצלה | צילום: עיריית הרצליה