בשנים האחרונות ניתן לראות ביקוש מוגבר לדיור מוגן בישראל. ישנה עלייה במרכזים לשיווק קרקעות המיועדות להקמת דיור מוגן ברחבי המדינה. עוד ועוד אנשים מבינים את המשמעות ואת היתרונות של דיור מוגן, בחברת אנשים איכותיים, עם מגוון פעילויות פנאי, העשרה, אוכל מזין, טיולים ושירותי מרפאה צמודים. יחידות הדיור הפרטיות, ליחידים ולזוגות, מוצעות בסטנדרט גבוה, אבל לא רק איכות המגורים חשובה כאן. חשוב לא פחות להבין עד כמה הדיור הזה מביא עימו תרומה מכרעת (וחיובית ביותר) לבריאות הגופנית, הרגשית והקוגניטיבית. נסביר להלן באילו דרכים שומרים על הבריאות, בשילוב מתקנים איכותיים ותשומת לב לפרטים הכי קטנים.

תנועה ופעילות לבריאות ואיכות חיים

המציאות הטכנולוגית גרמה לכך שהרבה אנשים, ודווקא צעירים, דבוקים למסכים ולא מקפידים על חיים פעילים. אחד העקרונות החשובים ביותר של בריאות בגיל השלישי, זה להקפיד על תנועה, פעילות ותזוזה. בכל דיור מוגן ברמה גבוהה, עוזרים לדיירים לשמור על נפש בריאה בגוף בריא, בכל המובנים. וזה מתחיל על הרגלי תנועה יום יומיים.  קיימים סוגים רבים של פעילות גופנית לשם קידום הבריאות. שמירה על הבריאות נעשית על ידי היצע של מתקנים כמו חדר כושר מאובזר, בריכת שחייה ובמיוחד שיעורי התעמלות עם הדרכה מקצועית. שיעורי ההתעמלות והפעילות הגופנית מיועדים לשמור על מסת השרירים, למנוע התדלדלות העצמות, לשפר את הגמישות ולשמור על המפרקים. אפילו לאנשים הסובלים מכאבים כאלה או אחרים, שיעורי פילטיס או יוגה וכמובן פעילות הכוללת שחייה בבריכה או בים, מועילים מאוד ומשפרים בריאות באופן מובהק. מעניין לציין כי פעילות גופנית שממריצה את הדם ומפעילה את הגוף, תורמת לאיכות השינה, מעכבת תהליכי הזדקנות. מחקרים מראים שאנשים פעילים יכולים להוריד מהגיל הביולוגי שלהם כך שהם למעשה נעשים במובן מסוים יותר צעירים.  ושלא תהיה טעות, לצד פעילויות חשובות כשלעצמן כמו הליכה, מתיחות או עבודה עם משקולות מותאמות אישית, בדיור המוגן מאפשרים לרוץ קדימה. זה יכול להתבצע באמצעות הליכון ספורטיבי או במסלול ייעודי. אבל ריצה בגיל השלישי תורמת בכמה מובנים. היא מחזקת שרירים, גם מעולה לשיפור לב ריאה (אפקט אירובי) וגם מעולה למצב הרוח.

נפש בריאה בגוף בריא בגיל השלישי

חשוב להוסיף כי שמירה על הבריאות בדיור המוגן נעשית על ידי עוד כמה דברים נוספים. למשל, הקפדה על תזונה איכותית, עם כל אבות המזון. ידוע כי תזונה לא טובה מעודדת מחלות, השמנה, מחלות לב, סוכרת, מחלות מעים ועוד. כאשר מציעים לדיירים אוכל מבושל טרי ואיכותי, על פי כללים דיאטניים ובריאותיים, ההשפעה הבריאותית בהחלט מורגשת. ולא רק שמירה על הגוף חשובה בגיל השלישי. כאמור, נפש בריאה בגוף בריא – זה השילוב הנכון והרצוי. הנפש הבריאה היא הנפש המסופקת. כאשר מציעים פעילויות מגוונות, הרצאות מעשירות דעת, קורסים מעניינים, משחקי חברה לחידוד המוח, הרי שהבריאות הכללית מושפעת לטובה. גם העובדה שפעילויות מגוונות נעשות בחברה טובה, עם אנשים טובים ומדריכים מיומנים, עושה את שלה. בדידות היא סוג של מחלה, כך שהעובדה שיש היצע מגוון של פעילויות פנאי והתעמלות בקבוצות, תורמת לאריכות ימים, הרגשה טובה ובריאות טובה. לסיכום, הביקוש לדיור מוגן הולך ועולה, וכך גם השאיפה לחיים בריאים בגיל השלישי. לצורך קידום הבריאות, מציעים בדיור המוגן פעילות גופנית במגוון סוגים, הליכה, שחיה, ריצה, פעילות כושר עם משקולות, יוגה, פילטיס וכיוצא באלה. בנוסף, פעילות פנאי מעשירה, הרצאות וחוגים לצד פעילות חברתית עשירה, עושים את שלהם ברובד הרגשי והקוגניטיבי. נפש בריאה בגוף בריא, בגיל השלישי – רק טוב יוצא מזה!