הצגת הדגל הכי טעימה ומתוקה בחנוכה

בעיירה קטנה מתארגנים התושבים למסיבת החנוכה השנתית.
כשלפתע מר מריר ראש העיירה החדש והמריר מוציא חוק מרגיז – שבחג הזה לא יהיו שום סופגניות! מיכל הקטנה ורוי בוי – צמד חברים סקרנים יוצאים יחד עם הדוד חיים המדען המפוזר למסע מרתק כדי להציל את העיירה ובעזרת מכונה משוכללת ושרידים מכד השמן המפורסם מצליחים השלושה להציל את המסיבה בזכות החברות שלהם, אומץ, חוכמה וגשם של סופגניות.

מחזמר ענק, מרתק, מצחיק וסוחף עם מסר הנוגע לכולנו – שמירה על השורשים והמסורת של עם ישראל בחנוכה הקרוב על הבמות. שחקנים, זמרים ורקדנים בהפקת ענק צבעונית, קצבית וסוחפת עם סיפור עלילה מקורי. מאת יובל שם טוב (יובל המבולבל). מומלץ לגילאים 2-8.
 

צילום: ללא

"מתנות קטנות" – מופע חנוכה איכותי לכל המשפחה

בכיכובם של – רמי קליינשטיין, טל מוסרי, ענבלי, יעל קליך, עמרי רוטברד, שמוליקיפוד (גילי גבל), פיטר הארנב (רחלי דוידזון) ,ובנג'מן (דני מימון). בימוי : אודי גוטשלק. מחזה : נועם חורב ואודי גוטשלק.  "מתנות קטנות" – מופע מוזיקלי איכותי על סדרת הילדים המצליחה "מתנות קטנות", פרי יצירתם של הזמר והיוצר האהוב רמי קליינשטיין והמשורר והסופר נועם חורב, שעולה לראשונה על הבמה בחג החנוכה בכל רחבי הארץ, בהפקה מושקעת במיוחד.

בעקבות ההצלחה האדירה של השיר "מתנות קטנות" ובהשראת סדרת הילדים האהובה בה כיכב רמי קליינשטיין ואירח שלל אמנים אשר שרו את שיריו המיתולוגים, נולדה הצגת ילדים קסומה אשר עומדת לככב בחנוכה בהפקת תיאטרון הילדים הישראלי. רמי קליינשטיין בתפקיד מנהל חנות מתנות קטנה ומטריפה, מארח את כוכבי הילדים טל מוסרי וענבלי ואת כוכבי הספרים שמוליקיפוד ופיטר הארנב במופע מוזיקלי איכותי ומוקפד עם השירים האהובים מכל הזמנים המונגשים לילדים. משך: שעה ורבע. מומלץ לגילאים 3 – 9. 

 שבוע המורשת ה-9 יוצא לדרך - בסימן שירה עברית וישראלית:

חגיגות שבוע המורשת האהוב על הישראלים ייפתחו שוב, כמדי שנה, בחג האורים - והפעם תחת הכותרת: "אנחנו על המפה: בשביל השירים של ישראל". בהובלת משרד ירושלים ומורשת ובשיתוף רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות, המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, הספרייה הלאומית ויד בן־צבי, ובשיתוף פעולה מיוחד עם ארכיון הסרטים הישראלי – סינמטק ירושלים וחברת החשמל - מתאחדים הגופים זו השנה התשיעית ומזמינים את כל הישראלים לטייל בין נופיה המתחלפים של הארץ, וללמוד את שביליה דרך השירים והמשוררים המרכיבים את הקאנון הישראלי. בין הפעילויות המגוונות השנה: 'מובטחת' – מופע מוזיקלי ייחודי שנכתב במיוחד לכבוד אירועי שבוע המורשת, אתרים חדשים שנפתחים לקהל, חפירות ארכיאולוגיות שיוצגו לראשונה, מופעי שירה ומשחק, יצירת סרטי אנימציה לילדים, ציורי קיר, ביקור במוזיאונים, סיורי-שטח וסיורים מקוונים • וגם -  אתגרי טיקטוק לצעירים ולצעירים ברוחם, תחרות הסלפי באתרי המורשת היפים ביותר, ו - פק"ל הקפה המושלם. מעלים את המורשת שלנו על נס החנוכה

מוזיאון מגדל דוד צילום: ריקי רחמן

תערוכת אמנות למעצבת התעשייתית 

תערוכת יחיד לאמנית ולמעצבת התעשייתית חן תעוז המציגה שתי קבוצות של עבודות שמוקדשות לתאורה במפגש עם חומרים אחרים, קשים ורכים.

האור הוא מרכז עבודותיה, אליו היא מתייחסת כחומר בתהליך היצירה בשילוב עם מגוון חומרים נוספים ביניהם מתכות, טקסטיל, קרמיקה, זכוכית ועוד. יצירות אלה מרחיבות את תפקיד התאורה מן הצורך הפונקציונלי לאובייקטים דקורטיביים היוצרים אווירה מסתורית שבה לאור תפקיד של "חומר" הבוקע מן החומרים המוצקים, מאיר אותם מבפנים ומשפיע על סביבתם.

בחלל הראשון של הגלריה מוצגים גופי תאורה מסדרת "אוריגה", פרי יצירה משותפת של חן תעוז והאורגת הוותיקה זיוה אפשטיין, גופי התאורה ארוגים בנול בשיטה מסורתית, בחלל השני מוצגים פסלי תאורה ממתכת מסדרת "שייני", המיועדים במקורם להיות מוצגים גם באור יום כשאור השמש חוזר מפסי המתכת המבהיקים המכופפים בעבודת יד. בלילה התאורה בוקעת מבפנים ומשפיעה על כל הסביבה באורות וצללים. 30 בנובמבר 2022 – 12 בינואר 2023

צילום: _AdiGilad