העיתונאי והפרשן הכלכלי הבכיר של תאגיד השידור הציבורי, שאול אמסטרדמסקי, מגיש מדי יום את התוכנית "משחקי הכיס" בכאן 11, שם הוא נוהג להציף סוגיות כלכליות שונות. אמסטרדמסקי, שהתחיל את דרכו העיתונאית בעיתון "כלכליסט", שיתף אירוע משעשע עם העוקבים ברשת החברתית, ובסדרת ציוצים שהעלה הבוקר (ו') לחשבון הטוויטר שלו, סיפר על רגע מביך במיוחד. 

[[1137569]]

"אם אנחנו בקטע של מלים אחרונות, אז הנה סיפור על מלים אחרונות. פעם, לפני מיליון שנה, הייתי ילד שגר בפתח תקווה ומקליט פלטפוס בווידאו אחר הצהריים. היו לי אינספור קלטות של פלטפוס, והייתי צופה בהן שוב ושוב".

הוא ממשיך ומתאר כיצד הוא לא זוכר כלום מממערכון מסוים של התוכנית הישראלית ששודרה בשנות התשעים, מלבד דבר אחד: "אחרי שיורים במאמן הוא גוסס ומישהו אומר לו, 'המאמן, תגיד מלים אחרונות', אז הוא אומר 'אפרכסת' במבטא אמריקאי, ומת. צפיתי בקטע הזה כל כך הרבה פעמים עד שנהייתה לי התניה. בכל פעם שמישהו אומר לי 'תגיד מלים אחרונות' יוצא לי אוטומטית 'אפרכסת'". 

קרן מלמלה איזה משהו בניסיון להציל את כבודי

ימים עברו, והעיתונאי, שכבר זכה בפרס סוקולוב היוקרתי, עלה לשידור בתוכנית של קרן נויבך, "היה אייטם על פנסיות. לא זוכר מה בדיוק אבל זוכר שקרן העלתה את סגן הממונה על שוק ההון ואותי להתווכח על משהו". הסיפור ממשיך עד הרגע הדרמטי בסיומה של התוכנית, "בסוף האייטם, קרן פונה אלי ואומרת 'שאול, רוצה להגיד מלים אחרונות?', ואני, כמו המטומטם שאני, אומר 'אפרכסת', במבטא אמריקאי. חולפת שניה של שקט, וקרן שואלת שוב 'שאול?' ואני שוב, כמו מטומטם חסר תקנה, 'אפרכסת', במבטא אמריקאי". 

"חצי מיליון מאזינים, כן? קרן מלמלה איזה משהו בניסיון להציל את כבודי והאייטם נגמר, ואני נשארתי לשבת באוטו, בשקט, קצת המום. זו הייתה הפעם האחרונה שאמרתי 'אפרכסת' כשמישהו ביקש להגיד מלים אחרונות, ועוד במבטא אמריקאי. כי היום אני ילד גדול ויודע להתאפק. אבל בלב? בלב אני אומר 'אפרכסת'". נראה שאותה סיפור משעשע לא מטריד במיוחד את מאות אלפי העוקבים שלו בטוויטר, והמגיבים מיהרו לחלוק איתו חוויות דומות מקטעים בלתי נשכחים של תוכניות ישנות.