כמעט שבוע לבחירות, ושרת הפנים, איילת שקד חורשת את השטח כדי להצליח לעבור את אחוז החסימה. במהלך חוג בית בעומר שהתקיים אמש (א'), הציע פרופ' גדעון סהר, מנהל מחלקת ניתוחי לב חזה בסורוקה, לשקול קצבת ילדים רגרסיבית ולקנוס מילד חמישי בעקבות הילודה הרבה במגזר הבדואי, כך על פי פרסומה של הכתבת הדרום של ynet, אילנה קוריאל.

"יש פה אוקסימורון. מצד אחד אנחנו מבינים שהילודה מכריעה אותנו, הרחם הערבי, מצד שני אנחנו מעודדים את זה עם קצבאות הילדים. צריך לשקול קצבת ילדים רגרסיבית. ילד רביעי לא יקבל, חמישי זה אולי קנס״, הציע סהר.

יישוב בדואי, ארכיון צילום: יניב נדב/פלאש 90

שקד: בחיים מערביים יותר, יש פחות ילדים

שרת הפנים הגיבה לדבריו של פרופ' סהר ואמרה כי "זה לא יעבוד, בהחלט בתכנית שעשינו בתכנית במלחמה בפוליגמיה, עשינו קיצוץ קצבאות של הבטחת הכנסה. מתגרשים והאם חד הורית מקבלת קצבאות, במנגנון הזה צריך לטפל. הדבר הכי טוב זה פשוט שהם יערבו תהליך מערביזציה, להעצים את האישה הבדואית, ככל שהיא לומדת עובדת ככה היא חיה חיים מערביים יותר, שבחיים כאלה יש פחות ילדים".

איילת שקד מדברת על התמונה המפורסמת: "אותי אף אחד לא ישבור"

ימים לא פשוטים עוברים על שרת הפנים, איילת שקד. 8 ימים לבחירות לכנסת ה-25 ואף סקר לא מראה שמפלגת הבית היהודי בראשותה עוברת את אחוז החסימה. בתמונה שפורסמה ברשתות החברתיות, נראתה שקד יושבת לבד עם פנים נפולות ועייפות. בעקבות פרסום התמונה, הסבירה שרת הפנים מה הרקע לצילום.

"תודה לאבישג שאר ישוב שתפסה אותי ברגע נדיר של מחשבה. זה לא סוד שאני עוברת ימים עמוסים. נסיעות ממקום למקום. חורשת את הארץ המדהימה שלנו לאורכה ולרוחבה. כן אני עייפה, לא ישנה מספיק, אבל יודעת שאני חזקה ושאני נלחמת. לא רק עבור הבית היהודי אלא עבור המדינה שלי".

עוד הוסיפה ואמרה: "אני מקבלת הרבה תגובת על הצילום הזה, חלקן מבישות, חלקן מבזות, חלקן משפילות, חלקן תומכות ואוהבות אבל אני רואה בתמונה הזו כוח ואנושיות. אותי אף אחד לא ישבור".