אנדלוסיה היא חבל ארץ השוכן בדרום ספרד, והיא נחשבת לאחד האזורים המגוונים ביותר במדינה. זאת הודות לעובדה שהיא מורכבת משמונה מחוזות, ומורשתה המפוארת מפגישה בין היהדות, הנצרות והאסלאם: מהמורשת היהודית של קורדובה והקתדרלה של סיביליה – ועד המסגד הגדול של קורדובה והארכיטקטורה המורית הייחודית. העושר התרבותי של חבל אנדלוסיה מקבל ביטוי בריקוד הפלמנקו החושני: ריקוד שנולד כסגנון מוזיקלי צועני, ובמרוצת השנים ספג השפעות תרבותיות מהעמים השונים שחיו באזור. לצד העושר התרבותי והארכיטקטוני, חבל אנדלוסיה מאופיין גם בגיוון אקלימי שכולל שילוב בין אזורים גשומים ופסגות מושלגות לבין אזורים מדבריים וחופים שטופי שמש. 

כל אלה הופכים את הטיול בחבל אנדלוסיה לעשיר בחוויות, נופים, טעמים ותרבויות. כל מה שצריך הוא לבחור את החוויה המועדפת עליכם. הנה כמה ממוקדי המשיכה המרכזיים שכדאי לבקר בהם.  

קוסטה דל סול: לעולם בעקבות השמש

אזור המשתרע על פני כ- 160 קילומטר, ידוע בשל  מזג האוויר הנוח ששורר בו לאורך השנה וכולל שמש חמימה, חופים זהובים וגלים כחולים – ומכאן גם שמו, שפירושו "חוף השמש". קו החוף של קוסטה דל סול משובץ כמובן בחופים יפים, ולצידם מלונות, אתרי נופש, מסעדות ואטרקציות לכל המשפחה. הכיף ממשיך גם כאשר מתרחקים מקו החוף: במרחק נסיעה קצרה אפשר לבקר בערים המפורסמות של אנדלוסיה שבהן גרנדה, קורדובה ובירת החבל סיביליה, ליהנות מנופים הרריים עוצרי נשימה ולבקר בכפרים הלבנים.

שמורת סיירה נבאדה

שמורה בעלת טבע פראי, הקרויה על שם רכס סיירה נבאדה העובר בה וכולל יותר מ- 20 פסגות שמתרוממות לגובה של למעלה מ- 3,000 מטרים. רכס סיירה נבאדה נחשב לשני בגודלו באירופה (אחרי רכס האלפים). בעונה המושלגת אפשר ליהנות מאתר הסקי הפועל במקום, הנחשב לאתר הסקי הכי דרומי באירופה. בנוסף, אפשר ליהנות ממגוון מסלולי הליכה העוברים דרך הכפרים הפסטורליים שחוצים את השמורה. מרחבי השמורה כוללים מוקדי משיכה נוספים, שבהם גנים בוטניים ואפילו סיורי צפרות. 

סביליה: מגוון תרבויות, בירה אחת

בירת אנדלוסיה ממחישה היטב את מפגש התרבויות המאפיין את חבל אנדלוסיה, מפגש שכולל מצד את האדריכלות המורית (המוסלמית) המרהיבה ומצד שני את הקתדרלה המפורסמת במרכז סביליה. אחד ממוקדי המשיכה של סביליה היא הקתדרלה והחירלדה – מגדל הפעמונים ששימש בעבר הרחוק כמסגד, עד לכיבוש המקום ע"י הנוצרים במאה ה- 13. במהלך הביקור בקתדרלה המרהיבה תוכלו להגיע לחצר עצי התפוזים שבה רחצו המוסלמים את הרגליים לקראת הכניסה למסגד, לבקר בקברים של בני מלוכה ושל מגלה הארצות כריסטופר קולומבוס ולטפס אל מרומי החירלדה כדי ליהנות מתצפית על סביליה. 

קורדובה: העיר העתיקה הגדולה בספרד

העיר ששוכנת בלב חבל אנדלוסיה מאגדת גם היא שרידים ואתרים היסטוריים של התרבויות השונות. בעברה הרחוק היא שימשה כעיר רומית מרכזית, בתקופת השלטון המוסלמי היא הפכה לעיר הבירה של ספרד המוסלמית וכיום היא נחשבת לעיר העתיקה הגדולה בספרד. על מנת לספוג מהמורשת ארוכת השנים של קורדובה, אפשר לבקר בטיילת קורדובה – פסאו דה קורדובה, המשובצת בפסלים, עצים, ספסלים, בתי קפה ומזרקות. בימי הקיץ מומלץ לבקר לאורך הטיילת ולעבור בדוכנים המוכרים חפצים שונים ויצירות אומנות. אפשר לבקר גם בגשר הרומי שבקצהו שוכן מגדל קאלאהורה: המגדל נבנה בתקופת השלטון המוסלמי בתור מבנה הגנה, ולאורך התקופות השונות שימש כבית כלא ובית ספר לנשים. 

אפשר גם להתחבר למורשת היהודית דרך ביקור בסמטאותיו של חודרייה – הרובע היהודי העתיק בעיר, לבקר בכנסיית סנטה מריה לה בלנקה שפעם הייתה בית כנסת וליהנות ממראות של בתים לבנים עם עציצים צבעוניים הניבטים מהסמטאות הצרות.

מהעבר להווה: איך לקבל את הסיוע הכי מתקדם הרגע האמת?

טיול בחבל אנדלוסיה מאפשר לנו לספוג תרבויות ואתרים בעלי חשיבות היסטורית. אין ספק, יש רגעים שבהם כיף להתרפק על העבר. אך יש רגעים שבהם צריך לגייס את האמצעים המתקדמים שעומדים לרשותנו בהווה, למשל כאשר צריך סיוע רפואי במהלך הטיול. כדי לרתום את קדמת הטכנולוגיה גם בעיצומו של טיול בין פיסות היסטוריה, כדאי להצטייד בביטוח נסיעות לספרד שכולל אפליקציה ייעודית. 

כך למשל ביטוח נסיעות הפניקס smart travel מאפשר לכם לקבל סיוע רפואי בלחיצת כפתור: בין היתר האפליקציה מאפשרת לבחור רופא באזורכם לפי המרחק וסוג ההתמחות, ואפילו להזמין תור בלחיצת כפתור בלי להתקשר למרפאה. בנוסף, אפשר להזמין דרך האפליקציה תור למרפאה או לשיחת ווידאו עם רופא (במסגרתה ניתן לקבל מרשם או הפנייה בהתאם לצורך הרפואי). בחלק מהמקרים אפשר אפילו להזמין רופא עד אליכם. האפליקציה לא רק חוסכת זמן יקר כשצריך סיוע רפואי – אלא גם את הבירוקרטיה: במקום לשלם מכיסכם לרופא ולחכות להחזר, לאחר הזמנת התור באפליקציה הפניקס כבר תשלם עבורכם מאחורי הקלעים. 

המסקנה היא פשוטה: כשבוחרים ביטוח נסיעות לספרד , בודקים גם את היקפי הכיסוי וגם מוודאים שהוא מצויד באפליקציה שמאפשרת להפעיל את הביטוח במהירות שיא. 

השירות באפליקציית הפניקס smart travel ניתן ע"י חברת Air Doctor, המחברת בין רופאים למטיילים ברחבי העולם. 

רוכשים ביטוח נסיעות? אל תדלגו על הכלל הבא

מסתבר שההיסטוריה חשובה לא רק כאשר מטיילים בחבל אנדלוסיה, אלא גם כשמצטרפים לביטוח נסיעות לספרד: בעת מילוי הצהרת בריאות, חשוב להתייחס בצורה מפורטת ככל האפשר להיסטוריה הרפואית שלכם. במידה שלא הצהרתם על בעיה רפואית ממנה אתם סובלים (או סבלתם בעבר) ותזדקקו לסיוע רפואי בספרד כתוצאה מסיבוכים שלה, ברגע האמת אתם עלולים לגלות שביטוח הנסיעות אינו מכסה אתכם. הצהרתם על מצב רפואי קיים במסגרת ההצטרפות לביטוח נסיעות? בהתאם להנחיות חברת הביטוח, ייתכן שתצטרכו לרכוש הרחבה לכיסוי מצב רפואי קיים, שתכסה אתכם במקרה של החמרה פתאומית ובלתי צפויה במצב הרפואי בעקבות בעיה קיימת או כזו שממנה סבלתם בעבר. 

טיול לחבל אנדלוסיה עם ביטוח נסיעות המותאם לצרכים שלכם יאפשר לכם ליהנות גם מנפלאות העבר – וגם מההגנות שמעניקה הטכנולוגיה של העתיד. הכול במרחק נגיעה. 

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.