סערת ההסכם עם לבנון. בפתח ישיבת הממשלה הכריז לפיד כי ההסכם עם לבנון על סף חתימה, ומאז הרוחות סוערות. נתניהו טען כי ההסכם לא יכובד, וגם סמוטריץ' הצטרף למתנגדים. הרמטכ"ל לשעבר ושר הביטחון גנץ הגיב לדברים.

[[1142879]]

לא ניתן לחשוף את הפרטים לציבור

"מדובר בסופו של יום בהסכם שמהותו כלכלית – ואם ייחתם - אנחנו, לבנון ואזרחיה שסובלים ממשבר קשה, נהנה ממנו שנים קדימה. מטבע הדברים, במהלך משא ומתן לא ניתן לחשוף את הפרטים לציבור, אך *אם אכן נגיע לנוסח סופי של ההסכם, הוא יונח על שולחן הכנסת ועיקריו יוצגו לציבור באופן מסודר ושקוף.* כל זאת כמובן בהתאם להנחיות היועמ״שית". נזכיר כי היועמ"שית הבהירה כי ההסכם טרם הונח בפניה.

בנושא הביטחוני אומר גנץ כי "ההסכם אינו ערובה למניעת חיכוך עתידי עם לבנון, אך אין ספק שהוא יחזק את היציבות, את ההרתעה, ובטווח הרחוק גם יחליש את התלות של לבנון באיראן שמעבירה לה דלק ואמצעים נוספים".

שנתניהו יבקש עדכון מסודר בנושא לפני שהוא נותן דלק לתעמולה של נסראללה

גנץ סיים בהתקפה על נתניהו. "אני מציע לראש הממשלה לשעבר נתניהו, שעבד ביחד עם שר האנרגיה לשעבר שטייניץ ואיתי על גיבושו של ההסכם ועוד לפני כן שנים אחורה, לבקש עדכון מסודר בנושא לפני שהוא נותן דלק לתעמולה של נסראללה שסיכן ועודנו מסכן את ההסכם".