בשיתוף פעולה יוצא דופן של חברי וחברות כנסת ופעילות חברתיות נערך אתמול בכפר חב"ד מפגש נשים משפיעות ומובילות דעת קהל מהמגזר החרדי, בהן הוחלט על קידום תהליכים להקמת השדולה למען האישה הדתית והחרדית בכנסת.

באירוע השתתפו יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל אושרית סטבון, חבר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס),  חברות הכנסת אורית סטרוק ומיכל וולדיגר (הציונות הדתית), הפעילה החברתית וחברת השדולה לחיזוק ושימור הזהות היהודית רוני ססובר ומנכ"לית ארגון 'אשת' לאישה החרדית מלכהלי חנוכה שאירחה את האירוע בביתה.

"קידום נשים במגזר החרדי חייב לבוא מתוכן ומתוך העולם שממנו באו"

מנכ"לית ארגון 'אשת' לאישה החרדית מלכהלי חנוכה התייחסה בדבריה לצרכיהן של נערות חרדיות בסיכון ואמרה: "הצרכים הם מרובים. כשנערה דתית נכנסת למסגרת אישפוזית פסכיאטרית, אין מסגרות מותאמות לעולם שלה. יש טלוויזיה בשבת, אין קידוש, אין הבדלה. גם ככה עולמה הרגשי והנפשי התנפץ, לא משאירים סממן גם מעולמה הערכי. נערה כזאת יוצאת מאישפוזים כאלה שבר כלי. כל עולמה מתערער".

יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל אושרית סטבון ציינה בדבריה: "כיו"ר של ארגוני הנשים הגדולים בישראל וכמייצגת שני מיליון נשים בארץ ממנעד האוכלוסיות, אי אפשר להגיד שיש לנו קול נשי, כשהקול הנשי החרדי נעדר מהתמונה. לאישה החרדית והדתית יש רצונות, יש צרכים, יש רצון להתקדם וכל זה, לצד עולם ערכים  ומסורת שהם מהווים את עולמה. כשמקדמים נשים: 'אי אפשר לחצות איתן בכוח את הכביש'. קידום נשים בכל מגזר ועל כמה וכמה במגזר החרדי, חייב לבוא מתוכן, מתוך העולמות תוכן שלהם ומתוך עולם הערכים שממנו הן באו".

סטבון המשיכה ואמרה: "רק ארגון נשים שצומח מהמקום הזה, אכן ימלא את ייעודו. מתוך הצורך הזה, יחד עם מלכהלי חנוכה  הקמנו לפני מספר חודשים את ארגון הנשים החרדי 'אשת' שמלכלי עומדת בראשו. מתוך הארגון שצמח, הבנו עד כמה השטח צמא, עד כמה יש חוסרים ועד כמה אין מענה הולם וראוי למגזר. כל אלה הביאו אותי להשמיע את קולן הייחודי של הנשים החרדיות בפני חברי הכנסת על מנת שיקשיבו לקולות השונים ויסייעו בייצוג הולם במתן מענים. כשמדברים על גיוונים ועל ייצוג הולם, ראוי שיהיה ייצוג הולם גם לאישה הדתית והחרדית. כל אלה הביאו להקמת השדולה הייחודית הזאת". 

רוני ססובר: "אנחנו בעד פמיניזם, שוויון וקידום נשים, אך מתנגדות בתוקף להחלשת ערכי המשפחה"

ח"כ אוריאל בוסו ציין כי "הכוח שלכן הוא גדול. מגיע לכן להיות מיוצגות. הנושאים שהועלו כאן נוגעים בכל תחומי החיים ואני לוקח על עצמי לפעול לגביהם. חה"כ מיכל וולדיגר ציינה כי הנושאים המגוונים והחשיבות של קידום היבטים כבריאות הנפש שאני מקדמת בכנסת קרובים עד מאוד לליבי, ואני חושבת שיש ערך עצום להקמת שדולה עבור הנשים החרדיות שנמנות עם הציבור".

רוני ססובר, פעילה חברתית: "חשוב לנו שהילדים שלנו יגדלו כילדים יהודים במדינת ישראל עם ערכים ומסורת. אנחנו בעד פמיניזם, שוויון וקידום נשים, אך מתנגדות בתוקף לתפישות פרוגרסיביות שמבקשות להחליש את המסורת וערכי המשפחה".