מלחמה באירופה: 16 ימים לפרוץ הלחימה, ופתרון לא נראה באופק. ראש עיריית חרקוב במזרח אוקראינה אומר כי 48 בתי ספר בעיר נהרסו. מתוך כ-1.4 מיליון תושביה של העיר רבים ברחו מערבה שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, קיים  מוקדם יותר היום (ו') מסיבת עיתונאים. השגריר אמר: "מצפה מההנהגה הישראלית להצטרף לסנקציות של ארצות הברית על רוסיה". בתוך כך, האו"ם מסר כי ישנם יותר מ-2.5 פליטים אוקראינים.

משרד החוץ הודיע היום (ו') כי שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד יטוס במוצאי שבת לנסיעה מדינית בשתי מדינות גבול עם אוקראינה. לפיד ימריא לרומניה וסלובקיה, ובמהלך ביקורו ייפגש עם אנשי משרד החוץ הפועלים במתכונת חירום בשטח כבר למעלה משבועיים. כמו כן ייפגש השר לפיד עם ראשי המדינות וידון עמם במצב באירופה והיחסים הבילטראליים עם ישראל.

פנייה לחברות הישראליות: אל תעבדו ברוסיה

במסיבת העיתונאים שערך קורניצ'וק הוא ביקש שישראל תשלח יותר ציוד רפואי והגנתי לאוקראינה, וגם פנה לחברות הישראליות בבקשה להפסיק לעבוד ברוסיה. לפי הערכת מצב בריטית, הרוסים נאלצים להשתמש ביותר כוחות שלהם כדי לכתר ערים מרכזיות באוקראינה, בשל ההתנגדות של הכוחות ושל התושבים המקומיים, דבר שפוגע במאמצי ההתקדמות שלהם.

השיירה הרוסית מתפצלת

תמונות לוויין חדשות חושפות שוב, אחרי שמונה ימים, את השיירה הרוסית הכוללת טנקים, נגמ"שים, דלק וציוד. חברת הלוויינים האמריקנית Maxar פרסמה את התמונות המראות כי היא התפזרה והחלה להתפרס מצפון-מערב לקייב, סמוך לנמל התעופה אנטונוב. כמו כן נראות יחידות משוריינים מתמרנות בערים הסובבות את שדה התעופה.

בסרטון וידאו שפרסם הנשיא זלנסקי, הוא הבהיר שלא פותח נשק כימי או נשק להשמדה המונית באוקראינה וכי זוהי טקטיקה מוכרת של רוסיה. "אם אתה רוצה לדעת מה התוכניות של רוסיה", הסביר נשיא אוקראינה, "תראה במה היא מאשימה אחרים".