אדוני המפכ"ל, ראיתי אתמול את השוטרים שלך עומדים אל מול המפגינים למען אהוביה ומסריחים אותם ואת כל הכניסה לירושלים בסירחון של ביוב. זה לא עזר, המפגינים המשיכו להפגין בתביעה לצדק. צדק לאהוביה שיהיה גם צדק לאחרים. לנערי הגבעות ולסתם אזרחים שרוצים משטרה הוגנת ולא משטרה שמחפה על השוטרים שעשו מעשה כל כך חמור. 

[[1121744]]

זה נכון שאתה לא הרגת באופן אישי את אהוביה, עשו את זה שוטרים אחרים שהיום תחת פיקודך. אבל האחריות היא בסופו של דבר עליך. הרגו נער שלא היה צריך להיהרג. המערכת טייחה וממשיכה לטייח. כל אדם סביר במדינה מבין ורואה ויודע שהמשטרה מטייחת. 

חכמינו אמרו כי כאשר אדם מודה על הטעות, זה שבח, וכשהוא מתעקש להחזיק בטעותו – הוא מתבזה והולך. במקרה של אהוביה זה לא רק הבזיון של המשטרה, זה הכאב של המשפחה. זה הקרע שממשיך להתרחב. ואתה יודע מה שכולנו יודעים, משפחת סנדק צודקת. אתם טעיתם, למה להתעקש? 

צילום: באדיבות המצולם

"קח אחריות אישית. תכרע ברך, ותגיד בפה מלא סליחה. טעינו. "

אתה חייב לדעת. בסופו של יום זה תלוי בך. אתה יכול לפתור את הבעיה הזאת שמטרידה אותנו כבר שנה שלימה. במקום לשלוח את השוטרים שלך לעשות את המלאכה הבזויה בכל מוצאי שבת, תקח אחריות אישית. תכרע ברך או לא תכרע, ותגיד בפה מלא סליחה. טעינו. 

תבואו להתנצל בפני משפחת סנדק. תבקשו סליחה מהאבא ומהאמא. תתנצלו על היחס, על ההכפשה. תתנצלו במילים שלכם. לפחות תגידו בקול גדול, סליחה סליחה סליחה. כואב לנו שאהוביה נהרג. כואב לנו שכך הסתיים הארוע. 

הרב שמואל אליהו | אסור להפיץ את ההודעה צילום: אלישמע סנדמן


אנחנו עכשיו ביום השנה לאהוביה. בשנה האחרונה הציבור הולך ומאבד בכם אמון. וזה לא בריא למשטרה לפעול עם ציבור שלא מאמין ביושר שלה. אתה יודע וכולנו יודעים שגם הציבור שלא מגיע להפגנה גועש ורועש. במיוחד כשכולנו רואים את המשטרה הגיבורה משתמשת בבואש בכל מוצאי שבת, אבל לא השתמשה בכלי הזה כאשר ערבים רצחו יהודים ושרפו ניידות מכוניות ובתי כנסת בלוד ועכו. 
טעיתם אדוני המפכ"ל. טעיתם בגדול, וארגון שלא עושה בדק בית ומתקן את עצמו, רק הולך ומסתאב. 
קח אחריות על הארגון החשוב שאתה בראשו. קח אחריות על הטעויות שלכם. תכרע ברך ותבקש סליחה.

[[1120051]]